Op vrijdag 10 juni kom ik aan vanuit Brussel in Roosendaal. Ik reis met een digitaal biljet wat on-line is aangeschaft via NMBS international. Ik ben de dag tevoren vertrokken vanuit Roosendaal naar Brussel. De ervaring heeft geleerd dat je met je NMBS barcode niet door de poortjes komt, presenteer je die code met je telefoon, dat gaat je telefoon automatisch naar de betaalapplicatie van - in mijn geval - ING. Al meerdermalen is me dat gebeurd en is dit gemeld bij NS. Daar is totnogtoe niets aan verbeterd. Oplossingen zijn meelopen met een andere reiziger of een NS medewerker om hulp vragen. Maar als die er niet zijn, zoals op donderdagmorgen, dan check ik in met mijn OV-chipkaart en aan de andere kant van het poortje check ik gelijk weer uit.
Bij terugkeer op vrijdag kwam ik niet door het poortje met mijn NMBS app, dus het poortje geopend met mijn OV-chipkaart. Wordt er €10 afgeschreven!
twee vragen: hoe krijg ik mij €10 terug (dit valt buiten de vraag- en antwoordmogelijkheden van de NS app) en - belangrijker - wanneer gaat NS regelen dat je met een internationaal ticket Roosendaal - Brussel gewoon kunt in- en uitchecken?
Beste antwoord door Julian
Bekijk origineel