beantwoord

Verbijsterd

  • 13 June 2022
  • 5 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen NS 

Ik reis graag en verzorg mijn demente moeder en reis lang.

 

Gisteren heb ik iets ervaren wat verbijstering weergeeft.

 

Ik was iets te vroeg op het station en moest een uur wachten, dit was mijn eigen probleem uiteraard 

 

Daarna kwam de trein.

 

Ik liep naar voren omdat ik op mijn leeftijd eerste klas rijdt.

 

 

Heel snel ging alles en er moesten veel reizigers eerst uitstappen: dus ik wachtte tot ik naar binnen kon.

 

De deuren gingen echter spontaan weer dicht en ik kon niet meer mee.

 

Ik zwaaide nog naar de conducteur, maar de trein bleef dicht en ik moest weer een uur wachten, dit terwijl ik al een uur eerder bij het station was.

 

Graag advies aub.

 

Vr gr

icon

Beste antwoord door Tomas NS 14 June 2022, 11:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Dit is inderdaad verbijsterend en zou niet mogen gebeuren. 

Reputatie 7
Badge

Over welke trein hebben we het hier (van waar naar waar en hoe laat)?

Dan is het misschien wat makkelijker uit te zoeken wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Reputatie 2

Het was de trein van 10.10u van Hoogeveen waar ik wilde instappen naar Zwolle. Dit was zondag. Hij komt uit Groningen en gaat naar Zwolle. Ik reis dan verder naar Soest Zuid waar het verzorgingstehuis met strakke regels een tijdsblok voor mij reserveert. Dit was dus wel erg vervelend bij elkaar. De trein was een sprinter. Hij stopt maar enkele minuten. Ik stond echt te zwaaien naar de conducteur en kwam ook niet aanrennen: hij moet mij gezien hebben, maar de deur ging niet open. Ik had dus op een stationsbank gewacht, liep gewoon naar de eerste klas vooraan en nadat iedereen uitgestapt was en een aantal mensen ingestapt waren, wilde ik ook instappen erachteraan en de deur klapte dicht. Ik hoorde dus spontaan fluiten en stond er nog wel. Ik drukte op de knop en zwaaide naar de conducteur, maar de trein ging rijden en ik bleef staan en zag de trein letterlijk aan mijn neus voorbijgaan. Was de enige die met een zware tas met was voor mijn moeder achterbleef op het perron. Erg frustrerend dus. Ik reis al jaren, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ben 74 jr.

Goedemorgen Miriyam1948,

 

Zo, dat is inderdaad wel een enorm onprettige ervaring. Ik begrijp dus dat je op 12 juni van Hoogeveen naar Soest Zuid wilde reizen om je moeder te bezoeken, maar dat de deuren van de Sprinter naar Zwolle sloten en niet meer open gingen? En dit ondanks dat je nog hebt gezwaaid naar de conducteur? Dat is inderdaad op z'n zachtst gezegd niet netjes te noemen en ik wil je voor dit voorval ook graag mijn excuses aanbieden. Ben je er uiteindelijk wel in geslaagd om je moeder te bezoeken, ondanks de strakke planning?

Ik heb in ieder geval intern een melding gemaakt van dit voorval zodat dit in ieder geval bij de juiste personen ligt en we hierin onze dienstverlening kunnen verbeteren. Ik kijk desondanks graag of ik hier persoonlijk nog iets voor jou aan kan doen. Wil je mij hiervoor een privébericht sturen als je daarvoor open staat? Dat kun je doen door hier te klikken. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Reputatie 2

Bedankt voor je aandacht hiervoor. Ik heb je ook een berichtje gestuurd hierover. En het verzorgingstehuis gebeld, maar mocht niet lang blijven uiteraard. Vr gr

Reageer