beantwoord

Verlichting op parkeerplaats Station Hoogeveen is vrijwel altijd uit.

  • 9 December 2021
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Op de P&R parkeerplaats direct naast station Hoogeveen, is de straatverlichting als het donker wordt, vrijwel altijd uit. Het betreft hier een vrij grote parkeerplaats waarvan ik niet weet of deze onder het beheer valt van de NS, of van de gemeente Hoogeveen.

Wat ik wel weet is dat ik, en ik denk veel automobilisten die hier hun auto parkeren, dat het s’avonds een onbehaaglijk gevoel geeft als je naar je auto loopt. Het is daar echt stikdonker zonder de verlichting. Daarnaast heeft het inbrekersgilde vrijspel om in je auto in te breken, want niemand valt het op in het donker. Daarnaast is de kans op een verkeersongeluk heel groot als reizigers daar in of uitstappen, en niet opvallen in de duisternis.

Heel incidenteel doet de verlichting het, om daarna vervolgens weer een lange tijd uit te zijn. Ik kan me voorstellen dat er ergens een storing in de infrastructuur zit, die er voor zorgt dat bijv. de automaatzekering er uit vliegt. Maar de storing “simpel” oplossen door deze automaat weer te activeren, en vervolgens na enige tijd er weer uit klapt, is niet de oplossing. NS, neem je verantwoording en zorg ervoor dat de verlichting aan gaat zodra het donker wordt.Als dit terrein niet valt onder de verantwoording van de NS, overleg dan met de gemeente Hoogeveen voor een structurele  oplossing!

icon

Beste antwoord door JurgenH 9 December 2021, 18:21

Bekijk origineel

2 reacties

Waarom benaderd u de gemeente zelf neit hierover, volgens mij is dit een onbetaald parkeerterrein en vermoed dat deze dan ook onder de gemeente valt.

Reputatie 7
Badge +1

Dit parkeerterrein (inderdaad onbetaald) is volgens mij in beheer van de gemeente Hoogeveen dus ik denk dat het zaak is die te contacteren. Je kunt hiervoor een melding doen op de website van de gemeente:

https://www.hoogeveen.nl/melding-doen

Reageer