Sinds een week of 2 is scherm11731 op spoor 2 in BoZ zwart, de andere kant geeft wel informatie (zie foto).
Van het zwarte scherm aan de andere kant, heb ik geen foto (als het gewenst is kan ik die wel maken)
Sinds een week of 2 is scherm11731 op spoor 2 in BoZ zwart, de andere kant geeft wel informatie (zie foto).
Van het zwarte scherm aan de andere kant, heb ik geen foto (als het gewenst is kan ik die wel maken)
Goedenavond
Dankjewel voor het doorgeven. Ik heb jouw bevindingen doorgezet.
gistermiddag was het scherm nog steeds zwart, vanmiddag weer eens kijken…
Goeiemorgen
Zojuist langs het station gewandeld, het scherm is nog steeds zwart. Wellicht nog eens doorgeven/onder de aandacht brengen?
Bedankt voor de foto! Ik heb de betreffende afdeling direct weer op de hoogte gesteld. Dit is natuurlijk alles behalve handig! Excuus voor dit ongemak.
Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.
Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.
Deze informatiebord staat al maanden weken op zwart dat heeft hier dus niks mee te maken.
Dag
Wellicht kan het scherm geen netwerk-verbinding maken zoals
Heb je de goeie nummer door gegeven? Wellicht dat het scherm gewoon defect is en niet het systeem?
Bij een netwerkstoring zou ICT wel iets moeten zien lijkt mij.
Nummer 11731 is het goeie nummer, als je me niet gelooft mag je het controleren
Ik zal er nogmaals een melding van maken. Het lastige is dat wij ook geen terugkoppeling krijgen. Ik heb geen idee wat de afhandeltijd is van dergelijke defecten en of er wellicht onderdelen moeten komen.
Als een scherm geen reisinformatie ontvangt zal het meestal op wit staan (en de andere kant dan meestal ook). In dit geval lijkt het me dat de backlight kapot is, en het scherm dus vervangen zal moeten worden.
het scherm is nog steeds zwart
Als een scherm geen reisinformatie ontvangt zal het meestal op wit staan (en de andere kant dan meestal ook).
Als ik het wel heb schakelen schermen zich na een periode van inactiviteit vanzelf uit. Dat wordt gebruikt om ze 's nachts automatisch op zwart te zetten.
Ook vandaag nog een zwart scherm,
Ook vandaag nog een zwart scherm,
Je hebt echt te hoge verwachtingen dit kan zo maar weken duren.
Ik zal hier wederom een melding over doorzetten, bedankt voor het attenderen.
us Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.
Dus Prorail heeft geen Back up gemaakt zodat ze de oude wel werkende versie konden terugzetten. Ik heb toch wel hele grote vraagtekens bij de ICT van dit soort megabedrijven. Is niet de eerste keer dat er op ICT gebied iets misgaat.
Voor station Middelburg hebben we ook weken lang zitten zeuren. Dit wordt niet binnen een dag of 2 opgelost.
us Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.
Dus Prorail heeft geen Back up gemaakt zodat ze de oude wel werkende versie konden terugzetten. Ik heb toch wel hele grote vraagtekens bij de ICT van dit soort megabedrijven. Is niet de eerste keer dat er op ICT gebied iets misgaat.
Downgraden is toch wel wat moeilijker dan upgraden.
Het probleem zit niet zo zeer bij de GSM-R update, maar bij de klokken (en informatieborden?), die blijkbaar nog niet klaar waren voor deze update.
De ene klok deed het wel, de andere niet. Dat is geen GSM-R probleem.
Nog steeds een zwart scherm
Op het perron kwam ik twee NS-mensen tegen, die zouden er ook een melding van maken, wie weet helpt dat
helaas heeft de melding van het NS-personeel niks geholpen, vandaag nog steeds zwart. ik vrees dat het pas in 2025 opgelost wordt
Ik heb direct gemaild! Zodra ik een antwoord heb zal ik het je laten weten. Excuus voor het ongemak dusver!
Helaas
De monteur had dat kunnen zien lijkt me, of was deze niet ter plaatse?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.