Skip to main content

Sinds een week of 2 is scherm11731 op spoor 2 in BoZ zwart, de andere kant geeft wel informatie (zie foto).

Van het zwarte scherm aan de andere kant, heb ik geen foto (als het gewenst is kan ik die wel maken)

Goedenavond ​@jako,

Dankjewel voor het doorgeven. Ik heb jouw bevindingen doorgezet.

gistermiddag was het scherm nog steeds zwart, vanmiddag weer eens kijken…

Goeiemorgen ​@Melissa NS,

Zojuist langs het station gewandeld, het scherm is nog steeds zwart. Wellicht nog eens doorgeven/onder de aandacht brengen?

Bedankt voor de foto! Ik heb de betreffende afdeling direct weer op de hoogte gesteld. Dit is natuurlijk alles behalve handig! Excuus voor dit ongemak.

@jako  Mocht je er toevallig nog langskomen, wil je dat laten weten of het is opgelost? Er is bij ICT namelijk geen storing gevonden, dus ze hebben een harde reset gedaan. Het zou dus opgelost moeten zijn. :)

Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.

Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.

Deze informatiebord staat al maanden weken op zwart dat heeft hier dus niks mee te maken.

Dag ​@Laura NS het scherm is nog steeds zwart. 

Wellicht kan het scherm geen netwerk-verbinding maken zoals ​@Tamzin hierboven zegt.

Heb je de goeie nummer door gegeven? Wellicht dat het scherm gewoon defect is en niet het systeem?

Bij een netwerkstoring zou ICT wel iets moeten zien lijkt mij.

Nummer 11731 is het goeie nummer, als je me niet gelooft mag je het controleren 😎

Ik zal er nogmaals een melding van maken. Het lastige is dat wij ook geen terugkoppeling krijgen. Ik heb geen idee wat de afhandeltijd is van dergelijke defecten en of er wellicht onderdelen moeten komen.

Als een scherm geen reisinformatie ontvangt zal het meestal op wit staan (en de andere kant dan meestal ook). In dit geval lijkt het me dat de backlight kapot is, en het scherm dus vervangen zal moeten worden.

het scherm is nog steeds zwart 😔

Als een scherm geen reisinformatie ontvangt zal het meestal op wit staan (en de andere kant dan meestal ook). 

Als ik het wel heb schakelen schermen zich na een periode van inactiviteit vanzelf uit. Dat wordt gebruikt om ze 's nachts automatisch op zwart te zetten.

Ook vandaag nog een zwart scherm, ​@NS ??

Ook vandaag nog een zwart scherm, ​@NS ??

Je hebt echt te hoge verwachtingen dit kan zo maar weken duren.

Ik zal hier wederom een melding over doorzetten, bedankt voor het attenderen.

us Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.

Dus Prorail heeft geen Back up gemaakt zodat ze de oude wel werkende versie konden terugzetten. Ik heb toch wel hele grote vraagtekens bij de ICT van dit soort megabedrijven. Is niet de eerste keer dat er op ICT gebied iets misgaat.

Voor station Middelburg hebben we ook weken lang zitten zeuren. Dit wordt niet binnen een dag of 2 opgelost.

us Het blijkt dat Prorail een nieuwe versie van GSM-R heeft geinstalleerd. Daarbij is iets fout gegaan en sindsdien kunnen een aantal schermen en klokken geen verbinding meer maken met het netwerk. De betrokken schermen staan daardoor op zwart en de betrokken klokken op 12 uur. Omdat ProRail niet weet om welke schermen en klokken het precies gaat weten ze ook nog niet hoe ze dit moeten oplossen. Daarnaast kun je zonder GSM-R verbinding de schermen en klokken ook niet op afstand resetten.

Dus Prorail heeft geen Back up gemaakt zodat ze de oude wel werkende versie konden terugzetten. Ik heb toch wel hele grote vraagtekens bij de ICT van dit soort megabedrijven. Is niet de eerste keer dat er op ICT gebied iets misgaat.

Downgraden is toch wel wat moeilijker dan upgraden.

Het probleem zit niet zo zeer bij de GSM-R update, maar bij de klokken (en informatieborden?), die blijkbaar nog niet klaar waren voor deze update.

De ene klok deed het wel, de andere niet. Dat is geen GSM-R probleem.

Nog steeds een zwart scherm 😔

Op het perron kwam ik twee NS-mensen tegen, die zouden er ook een melding van maken, wie weet helpt dat 😇

helaas heeft de melding van het NS-personeel niks geholpen, vandaag nog steeds zwart. ik vrees dat het pas in 2025 opgelost wordt

Ik heb direct gemaild! Zodra ik een antwoord heb zal ik het je laten weten. Excuus voor het ongemak dusver!

@jako er is het e.e.a uitgevoerd, dus de hoop is dat het werkt. Wil je hier laten weten of het wel of niet is opgelost? Anders wordt er direct weer een monteur gestuurd! :)

Helaas ​@Laura NS nog steeds zwart.

De monteur had dat kunnen zien lijkt me, of was deze niet ter plaatse?

Reageer