Waar kan ik een klacht indienen over een station? | NS Community
beantwoord

Waar kan ik een klacht indienen over een station?


Station Heemskerk is het vervelendste en goorste station van Nederland. Er wordt van het enige hokje op heel het station verwoest door hangjongeren. Momenteel zijn de ramen weer verwoest en ligt er braaksel. 
 

Is er een manier om dit te voorkomen. Of nu dat het wordt opgeruimd. Want iedereen draait zijn hoofd weg en kan daarom niet meer in het hokje zitten. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 27 June 2022, 09:44

Bekijk origineel

36 reacties

Welkom op onze NS Community, KimberlydeJager. Erg vervelend om te lezen dat dit de reden is een account bij ons aan te maken. Ik had je een leukere reden gegund. Uiteraard zit je hier wel goed en zal ik direct een klacht indienen voor de situatie op station Heemskerk. Lijkt me inderdaad erg onprettig! Bedankt voor het melden.

Reputatie 7
Badge +1

Op een ander station vlakbij den Haag zijn 2 perrons-met elk een wachthokje, dat al sinds begin covid afgesloten is. Dus is er al weer weken terug van een een raam geheel ingetrapt zodat het sooswerk voor hangjongeren ongestoord doorgang kan vinden. getuige de lege flessen, peuken en sigarettendozen na weekenddagen. De 2 roltrappen naar de perrons zijn al tenminste 1 jaar-wrs. langer, buiten dienst, een ervan is half opengebroken-zal wel geweest zijn om te constateren dat de onderdelen ontbreken.

Vlakbij Den Haag? Welk station hebben we het dan over?

Er hangt sinds enkele weken een bouwlamp in de stationshal in Amersfoort (uitgang Piet Mondriaanplein) Deze schijnt recht in mijn appartement. Zou deze gedraaid kunnen worden zodat ik geen overlast meer heb van deze bouwlamp? Momenteel hoef ik s avonds geen verlichting meer aan te doen om licht in huis te hebben, maar sfeerlicht is iets anders.

Er hangt sinds enkele weken een bouwlamp in de stationshal in Amersfoort (uitgang Piet Mondriaanplein) Deze schijnt recht in mijn appartement. Zou deze gedraaid kunnen worden zodat ik geen overlast meer heb van deze bouwlamp? Momenteel hoef ik s avonds geen verlichting meer aan te doen om licht in huis te hebben, maar sfeerlicht is iets anders.

Dat kunnen wij op dit forum weinig aan veranderen. Ik vermoed dat u daarvoor bij ProRail moet zijn.

 

 

De vraag van het onderwerp is nog niet beantwoord, dus doe ik het ook maar via dit topic.

Op het station Rotterdam Lombardijen lijkt het alsof een kolonie duiven uitgebreid heeft feestgevierd en sinds enkele weken ziet het er zo uit:

 

Kan dat eens worden schoongemaakt?

Spoor 2

Ik snap even niet zo goed wat je bedoelt met ‘De vraag van het onderwerp is nog niet beantwoord’. Mijn collega heeft al aangegeven dat een klacht over dit soort zaken op deze Community prima gemeld kan worden.

Ik heb de melding in ieder geval doorgegeven met een verzoek tot schoonmaken.

Ja, nu ik het nog eens terug lees was het al aangegeven.

Fijn, bedankt, ik had al op NS Stations gekeken maar daar geen enkele contactmogelijkheid.

Goedemorgen, of naja zo goed was deze morgen niet. Toen ik namelijk vanochtend op centraal station breda mijn auto had geparkeerd en aan de centrum zijde de trap naar beneden had genomen, ben ik op de helft omgedraaid. Ik hoorde in het smalle trappenhuis een hond oorverdovend blaffen en dit voelde al erg onprettig. Daarna kwam er het geschreeuw van een man achteraan en kort daar achteraan was duidelijk het gekletter van urineren van man (of hond) te horen. Ik besluit niet vaak met de trap te gaan op het station, omdat het er altijd naar pis stinkt, maar tegenwoordig is de lift nog erger en dan sta je in een afgesloten ruimte!! Er moet op dit punt echt betere controle komen en als dat geen optie is wil ik de NS vriendelijk aanraden om het wat vaker met de hogedrukspuit te behandelen. Je betaalt je scheel aan parkeerkosten en er is geen fatsoenlijke route naar beneden, waar je je veilig voelt. Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben verschaft voor een passende oplossing. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Bakk123 en welkom bij de NS Community! 

Ik heb je melding direct doorgezet! Ik kan me voorstellen dat dit heel onaangenaam is, zeker in de lift.

Goede avond.  Ik irriteer me al langere tijd aan het feit dat de liften het niet doen op station Lombardijen, ik ben een moeder van 2 kleine kindjes en ik reis veel met de trein en kom heel regelmatig op station Lombardijen met mijn zware duo wagen!   Soms ook savonds.  Hoe moet ik om hoog komen of beneden komen als de liften het nooit doen? En hoe doen rolstoel gangers dit. Ik vind dit heel storend en er word niks aan gedaan. Dit is al langer als 3 jaar het zelfde probleem   Ik hoop dat dit geholpen kan worden.  Het kan niet zo zijn dat er geen alternatief geregeld kan worden door dit probleem 

Reputatie 7
Badge

Het alternatief zou reisassistentie vooraf regelen kunnen zijn. Tot zover dat mogelijk is.

Ik wil klachten tegen dienst of management van station Amsterdam Centraal. Op 12 april zou de trein naar Berlijn om 5:02 vertrekken vanaf perron 7. Ik was ruim op tijd in de stationshal. Het perron was aan beide zijden afgesloten met inrijverboden. Ik ken de procedures niet, het is de eerste keer dat ik zo vroeg met de trein ging. Het leek me dat de tape om de een of andere reden de ingang blokkeerde, misschien was de trein nog niet klaar, hoewel er geen vertraging op het bord stond. Beneden stonden reizigers met koffers, niemand van de dienst kwam om de band te deblokkeren en passagiers het perron op te laten, en ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken. Uiteindelijk gingen enkele van de wachtende mensen onder de tape naar boven naar het platform, en ik stond nog steeds te wachten, verrast door deze gewoonte. Het is 5:02, mensen wachten nog steeds, om 5:07 kwam iemand van het personeel langs en verwijderde de band, en ik rende naar het perron. Het bleek dat de trein naar Berlijn net was vertrokken en dat de passagiers in de stationshal op een andere trein zaten te wachten. Ik was compleet in shock. Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht. (Vertaling door Google Translate)

Badge +3

Hoi @Dobra bij de NS Community!

ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken

Die moesten dus om 5:02 met jou mee en om 5:07 was er pas iemand van het personeel om jullie te helpen?

Jij in shock, en je autistische kinderen dan? 

en verwijderde de band

Dat zou op Reisassistentie wijzen, wat voor band had je hulp voor nodig?

Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht

Dat zal wel een reden hebben, maar leg het gerust wat duidelijker uit. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Dobra bij de NS Community!

ik - de moeder van autistische kinderen - kan de verboden niet breken

Die moesten dus om 5:02 met jou mee en om 5:07 was er pas iemand van het personeel om jullie te helpen?

Jij in shock, en je autistische kinderen dan? 

en verwijderde de band

Dat zou op Reisassistentie wijzen, wat voor band had je hulp voor nodig?

Ik moest een ticket kopen voor de volgende trein en voor het hele traject, wat voor mij enorme kosten met zich meebracht

Dat zal wel een reden hebben, maar leg het gerust wat duidelijker uit. 

Ze wachtte netjes tot ze het perron op mocht, maar miste daardoor haar trein.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Dobra en welkom op de NS Community! 
Ik kan zo helaas niet achterhalen wat de reden is van het afgesloten perron. Ik snap wel dat het erg vervelend is dat je hierdoor de trein niet hebt kunnen halen en extra kosten hebt moeten maken. Ik raad je aan om de klacht in te dienen via dit formulier zodat het in behandeling kan worden genomen.

Het toilet op Hilversum Centraal is verstopt en overgelopen en ontzettend vies. Dat kan gebeuren, maar wordt er niet gecontroleerd? Zo te zien was dit al even zo. Er had een bordje ‘defect’ op gemoeten, dan had ik niet 50 cent hoeven afrekenen om dat te zien. 

Reputatie 6
Badge +2

Oei, goed dat je het meldt, Christopolos! Het zou zeker wel opgemerkt moeten worden bij de schoonmaakrondes. Ik heb de melding direct doorgezet zodat dit opgelost kan worden.

Om te beginnen raar dat een klacht voor een station op een community achtige manier moet worden ingediend en dat er geen functionaliteit voor is op de website van NS of ProRail, maargoed…

Vanochtend lees ik op 9292.nl zoals gewoonlijk hoe laat ik de trein moet hebben, in dit geval van Amsterdam Centraal naar Breda.

Ik ben op tijd op het station, maar hee, dat is raar, de ingangen van de perrons zijn geblokkeerd:

Ik snap het niet. Ik loop naar een info kiosk en vraag waarom dit aan de hand is, en waarom er niet informatieborden aan de ingang van het station staan of waarom dit niet op 9292.nl staat.

Super onduidelijk antwoord.
Hoe kom ik dan in Breda?

via Amstel. met de metro.

Ondertussen heb ik mijn originele trein natuurlijk gemist, en de volgende die vanaf centraal zou vertrekken ga ik ook niet halen.


Ik ben uiteindelijk een uur later pas in Breda (zie foto hierboven, natuurlijk is ook deze editor op mobiel helemaal ruk en kan ik de foto niet meer verplaatsen) door (in ieder geval) ontzettend onduidelijke informatievoorziening…

Mag de informatievoorziening op Centraal Station een tikkeltje beter op het station zelf? Dank.

Reputatie 7
Badge

Er zijn werkzaamheden op Amsterdam Centraal. Iets wat je in de reisplanner van NS kan zien.

Dan nog. Op het station stond geen informatie op de borden. En de NS medewerker kon niet goed uitleggen wat er aan de hand was. Afgezet, that’s it.

Denk eens na over internationale treinreizigers die helemaal niet afweten van een NS.nl, lekker is dat.

Hallo michahell en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat dit je is overkomen. Het advies is altijd om de Reisplanner voor vertrek te raadplegen zodat je niet voor verrassingen komt te staan op het station. Op het station zelf worden dergelijke verstoringen wel vaak omgeroepen, maar staan niet altijd op een bord. Een klacht kan je trouwens via alle kanalen van ons indienen.

Hoi, hopelijk kan dit ook hier. Op station Purmerend ("centraal") zijn op spoor 2 slechts twee in/uitcheck paaltjes, terwijl er in de spits tientallen mensen tegelijkertijd uitstappen. Zou wel fijn zijn als hier eens wat extra neergezet kunnen worden? Overigens ook op station Overwhere eenzelfde situatie maar daar stappen wat minder mensen uit.

Reputatie 6

Hey IsaU. Welkom bij de NS Community.

Dit soort dingen kan je hier wel melden, dat is geen probleem. Ik zet dit als feedback voor je door! 

Goededag,

Hierbij wil ik melden dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit, er is zwerfafval op het station, de vloeren en trappen zijn vies. Dit zie ik al maanden sinds ik verhuisd ben naar Zwijndrecht en gebruik maak van het station. 

Vanmorgen sprak ik een medereiziger die aangaf maanden geleden al een klacht ingediend te hebben via Twitter over dat het station zo vies is, maar dat er tot nu toe nog niets aan is gedaan.

Andere stations wat ik ook gebruik van maak vind ik wel schoon. Waarom kan dat op het station in Zwijndrecht niet? Kan hier iets aan gedaan worden?

Alvast dank voor uw antwoord.

Hartelijke groet, 

Een reiziger

Reageer