beantwoord

Waar kan ik een klacht indienen over een station?



Toon eerste bericht

36 reacties

Goedemorgen Spoorzoekerrr, Welkom op de NS Community!

Dat is erg spijtig om te lezen. Ik heb er een melding van gemaakt. Ik hoop dat het snel wordt opgepakt. Het is ook mogelijk om dit te melden bij de gemeente en Prorail. Zij zijn ook verantwoordelijk voor een deel van het station. Hopelijk wordt de ernst ervan dan beter waargenomen.

Zojuist de trein van Utrecht naar Amsterdam genomen om na een gezellige avond weer naar huis te kunnen. Wat blijkt? Er is amper nog een mogelijkheid om Amsterdam centraal station te verlaten, enkel via de IJ-zijde. Dit staat NERGENS, maar dan ook nergens aangegeven. Dus na alle deuren aan de centrumzijde afgezocht te hebben, hoorden wij via een bewaker dat we helemaal om moesten lopen via de IJzijde. Wat overigens debiel is aangezien de meeste gebruikers van het station via het centrum komen.
Normaliter loop ik in 5 minuten naar mijn huis, nu heb ik er wel ruim 20-30minuten over gedaan. Geen pretje op hakken van 10 cm. Dus misschien handig om in de nacht ook een deur te open naar het centrum, dit was voorheen altijd WEL het geval. 

Of regel op zn minst de communicatie. Nu liep het hele station vol met verstrooide mensen die niet wisten waar ze heen moesten en mensen die compleet in paniek niet meer hun trein gingen halen. 
 

Als je wilt dat mensen nog gebruik maken van de trein is het misschien ook een idee om het allemaal niet zo irritant omslachtig te maken. 
Dus AUB houd een deur open aan de centrumzijde in de weekendnachten!!

Hier is helaas een goede reden voor:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/316928/voortaan-s-nachts-nog-maar-twee-ingangen-open-op-amsterdam-centraal

Reputatie 7
Badge +2

Volgens dat artikel zou er ook een ingang aan de centrumzijde open zijn, dat was gezien de post van @Mar123 duidelijk niet het geval.

Sowieso is het natuurlijk wel zo handig iets dergelijks op het station aan te geven. Nu kunnen reizigers kennelijk aan de centrumzijde wel de poortjes door maar zitten ze vervolgens opgesloten tussen poortjes en deuren.

 

Volgens dat artikel zou er ook een ingang aan de centrumzijde open zijn, dat was gezien de post van @Mar123 duidelijk niet het geval.

Die is slechts tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden:

https://www.prorail.nl/nieuws/westelijke-reizigerstunnel-amsterdam-centraal-vanaf-25-september-deels-afgesloten

Reputatie 7
Badge +2

Die is slechts tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden:

Dat betekend dus dat de overige tunnels blijkbaar nergens afgesloten zijn, waardoor reizigers alsnog in de hal aan de centrumzijde belanden en er vervolgens niet uit kunnen. En aannemelijk zijn in die tunnels dan juist de poortjes aan de IJzijde buiten werking, waardoor ik me kan voorstellen dat mensen in de war raken.

Goededag,

Een maand geleden meldde ik dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit en de trappen zijn vies. Dit zie ik al maanden sinds ik verhuisd ben naar Zwijndrecht en gebruik maak van het station.

Ik sprak destijds een medereiziger die aangaf maanden geleden al een klacht ingediend te hebben via Twitter over dat het station zo vies is, maar dat er tot nu toe nog niets aan is gedaan.

Ik zag deze week wel twee keer iemand die de vuilnisbakken leegde. Er ligt ook minder zwerfafval, valt me op.

Maar ik stond vanmorgen ook weer letterlijk te kokhalzen in de lift die naar spoor 2 en 3 leidt. Het ruikt er naar urine. Zo goor, dat ik letterlijk sta te kokhalzen. Ik ben niet iemand die snel een klacht indient. Ik vind dat er best eens een sopje door de lift en over de trappen heen kan.

Andere stations wat ik ook gebruik van maak vind ik wel schoon. Waarom kan dat op het station in Zwijndrecht niet? Kan hier iets aan gedaan worden??

Alvast dank voor uw antwoord.

Hartelijke groet, 

Een reiziger

Goedemorgen Spoorzoekerrr, 

Dat is erg vervelend dat de liften zo erg stinken. Ik kan goed begrijpen dat de stank jouw misselijk maakt. Kan het kloppen dat je in oktober ook een melding hierover hebt gemaakt? Als ik kijk bij de klachten over dit station, zie ik een soort gelijk bericht staan. Ik heb in ieder geval jouw bovenstaande klacht doorgegeven en de liften benadrukt. 

Fijn dat je al verbetering ziet betreft het zwerfafval.

Reputatie 7
Badge +3

Kan het kloppen dat je in oktober ook een melding hierover hebt gemaakt?

 

Een maand geleden meldde ik dat het station Zwijndrecht niet schoon is; de liften stinken en zien er vies uit en de trappen zijn vies.

 

😉

Niet goed gelezen. Excuses!

Roltrap op Lelylaan is al tijden kapot, hopelijk kan ie gemaakt worden!

Reageer