Waar meld ik dat de stationslift het niet doet? | NS Community
beantwoord

Waar meld ik dat de stationslift het niet doet?


Ik probeerde zojuist op station Bilthoven de lift te gebruiken, maar deze deed het niet. Ik kon nergens een telefoonnummer vinden om deze storing door te geven.

Arthur Petersen
icon

Beste antwoord door Charon NS 15 June 2015, 09:26

Bekijk origineel

61 reacties

Hallo petersen,

Stations zijn in beheer van de Nederlandse Spoorwegen. Ik verwacht dat een medewerker deze melding intern doorzet.
ProRail gaat over de meeste roltrappen en liften op de stations. Ze zijn bereikbaar op 0800-7767245, maar dat telefoonnummer is buiten kantooruren alleen bedoeld voor spoedgevallen.
Badge
Beste petersen, welkom op het forum! Dit soort incidenten kun je inderdaad hier op het forum melden, dan geven ik of één van mijn collega's dit door. Ik heb je melding doorgezet naar de juist afdeling, zij zullen de lift weer repareren. Dank voor het melden! 🙂

Ik wil melden dat de lift op lelylaan het niet doet. Ik kan nergens het aangeven.

Reputatie 7
Badge +3

Alle liften zouden een sticker moeten hebben met een telefoonnummer om te melden dat deze defect is. Op die sticker staat dan ook het lift nummer wat je kan doorgeven, dat is vooral handig wanneer er op een station meerdere liften zijn.

Melden kan ook 24 uur per dag via Twitter of Facebook. Ook meldingen hier op de community worden door moderators doorgegeven maar deze moderators zijn niet 24 uur per dag actief hier. 

 

 

Reputatie 7
Badge

Helaas worden deze stickers ook weer verwijderd door gespuis, welke niet van andermans spullen kunnen afblijven.

Tip: Beter zou het zijn deze stickers met lijmlaag aan de voorkant te maken, en dan aan de binnenzijde ruit te plakken, kan niemand er meer bij.

Hi, de lift op Bilthoven station is alweer meer dan 3 weken stuk. Kan deze gemaakt worden? Ik ben sterk afhankelijk van de lift.

 

Ik heb er even achteraan gebeld en wij hebben bekend dat de lift naar perron 1 & 2 defect is en zo spoedig mogelijk wordt gerepareerd. Gaat het ook om deze lift of is er een andere ook defect op dit station?

Op Hilversum media park will de lift beneden niet open, boven wel. Aan de kant van de Jumbo. 

Hallo,

 

Kampen zuid station. De trein na Lelystad de lift is stuk spoor 1. elke keer werkt die wel en weer niet en vandaag weer niet mensen die afhankelijk zijn van een lift is dit wel zo handig. Zou hier goed na gekeken kunnen worden want dit is het hele jaar al zo. 
 

alvast bedankt. 

Ik zie dat er al een melding van is gemaakt. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 6

De lift op Kampen Zuid is stuk bij perron 1. Kwam er nu ook achter dat de fietsgoot bij de trap heel onpraktisch is. Er zitten een de trapbeugel een soort zijbeuken waardoor je trapper vast komt te zitten. Ik kreeg met geen mogelijkheid mijn fiets omhoog. Enige optie is nu omreizen via zwolle. Dus graag melden dat ligt stil is en nog eens kijken svp naar fietsgoot. Dank!

Ik zie dat er eerder vandaag al een melding is gemaakt van de defecte lift. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Voor de fietsgeul zal ik je feedback nog wel doorzetten!

Op station Bloemendaal is de lift van tunnel naar perron stuk. 

Bedankt voor het melden. Ik zet het door!

Ook de lift op Rotterdam Zuid bij spoor 2-3 is kapot. Er zit al een sticker op dat het gemeld is, maar kan nu al ruim 3 weken niet gebruikt worden. Op welke termijn mag je verwachten dat zoiets opgelost wordt?

Ook de lift op Rotterdam Zuid bij spoor 2-3 is kapot. Er zit al een sticker op dat het gemeld is, maar kan nu al ruim 3 weken niet gebruikt worden. Op welke termijn mag je verwachten dat zoiets opgelost wordt?

Ook voor u: er zijn lange wachttijden voor nieuwe onderdelen en daarnaast is er een groot tekort aan technisch personeel voor onderhoud en reparatie. U zult dus geduld moeten hebben.

Reputatie 7
Badge

Heeft weinig zin om te vragen hoe lang het duurt. Niemand lijkt dat te weten.

Tamzin en Vareo hebben beide gelijk. Ik heb daar helaas geen inzicht in.

Dag, de lift op NS Station Houten centrum is kapot! Dat is niet handig voor mij mey mijn rolstoel... Wanneer wordt deze gerepareerd? Ik hoor graag, ik ben hier afhankelijk van! Hgr Hessel

Reputatie 6

Hey Hessel36. Welkom bij de NS Community! 

We zijn al op de hoogte dat deze lift kapot is en we gaan dit zo snel mogelijk oplossen. Ik heb helaas geen exacte datum dat de lift weer bruikbaar is, maar we zijn er mee bezig! 

Goedendag, 

Met veel regelmatig staat de lift op station Hoorn op buiten dienst. Zo ook vandaag weer. Het gaat om de lift aan de ziekenhuis zijde. Erg vervelend want, daardoor kan ik met mijn kinderwagen niet omhoog/omlaag. Gelukkig waren er aardige omstanders die mij konden helpen. Helaas is dit niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik hoop dat het heel gauw structureel opgelost kan worden.

 

Met vriendelijke groeten, 

 

  1. Van Vliet
Reputatie 6
Badge +2

Hi Michelle2106 en welkom bij de NS Community!

Goed dat je dit meldt! Ik heb het direct doorgegeven aan de juiste afdeling waarbij dit probleem nog niet bekend was. Ik hoop dat het probleem snel verholpen is!

De lift op het perron in Harderwijk was net weer in werking. Vanmorgen deed ie t weer niet. De deuren gaan wel open, maar de knoppen reageren niet. Kan iemand daar naar kijken? Bedankt!

Dag, de lift op station Houten centrum is nog steeds buiten dienst!! Dit is al weer zo'n 3 weken... hoe ga ik morgen met mijn rolstoel boven komen?? Graag jullie spoedige actie gevraagd, mvrgr Hessel

Reageer