beantwoord

waarom kloppen de vertrekborden op Naarden Bussum niet?

  • 18 March 2022
  • 9 reacties
  • 186 Bekeken

Ik heb bij aankomst op Naarden Bussum gecheckt hoe laat mijn trein terug ging. Volgens de borden 16.40, maar het is 16.55. De NS medewerker zei dat dit al sinds de start van de Corona epidemie zo was. Waarom zijn de borden dan nog steeds niet veranderd of op zijn minst met een kruis ongeldig gemaakt? 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 March 2022, 19:20

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Juliet, en welkom op de NS Community.

Hier is vast een goede reden voor, maar niet eentje die ik zo 1 2 3 kan benoemen. Ik ga het eens voor je uitzetten en kijken wat ik kan vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Wegens personeelstekort zijn er op een aantal trajecten minder treinen gaan rijden, o.a. op Utrecht - Hoofddorp. Vanaf volgende week gaan deze wel weer rijden. De borden zijn niet aangepast, omdat het slechts een tijdelijke situatie betreft. Dat dit sinds de start van de epidemie zo is, is volgens mij onzin.

Die borden worden al jaren niet meer bijgehouden maar mogen van de reizigersorganisaties niet verwijderd worden. Niemand gebruikt ze nog.

Reputatie 7
Badge +3

Die borden worden al jaren niet meer bijgehouden maar mogen van de reizigersorganisaties niet verwijderd worden. Niemand gebruikt ze nog.

Dat niemand ze nog gebruikt is overdreven. TS maakte er wel gebruik van en zo zullen er echt wel meer mensen zijn. Op stations worden op de digitale borden vaak alleen de binnen een uur vertrekkende treinen aangegeven. Niet iedereen heeft een NS-app en of een databundel om de app overal te kunnen raadplegen.

Het zou handig geweest zijn als er een mededeling op de borden geplakt was dat getoonde vertrektijden door de pandemie kunnen afwijken. Een tip voor een volgende keer. 🤗

@MoDe

In Den Bosch zag ik pas geleden nog zo'n geel bord uit 2019 hangen. Heeft kennelijk nog nooit iemand over geklaagd.

Reputatie 7
Badge

Op een aantal stations zijn ze niet meer te zien. Ik geloof dat bijna niemand er naar kijkt.

Badge +3

Het bord is voor 2022, zie ook https://www.ns.nl/static/rio/vertrekstaten/ndb1.pdf

Maar het komt dus omdat de 5700 nog niet rijdt. Volgende week wel weer.

Reputatie 7
Badge +1

Ergens onderop-bij die hele kleine lettertjes, staat uiteraard wel iets dat het onder voorbehoud van 12345 redenen is. Nog misleidender is het weekends als er weer de onvermijdelijke werken zijn en mensen die niet erg vaak reizen het absoluut niet snappen dat die trein toch niet gaat. Of het is om buitenlanders uit landen war het wel betrouwbaar is om het tuintje te leiden.

Nadeel van enkel screens is dat je dus niet kan zien als je ergens aankomt wat bvb de laatste trein is of de tijden rond je gewenste vertrek.

Overigens slagen de bussen er wel in die staten redelijk uptodate te houden en di hebben toch heel veel meer haltes

Reputatie 7
Badge +1

In Den Bosch zag ik pas geleden nog zo'n geel bord uit 2019 hangen. Heeft kennelijk nog nooit iemand over geklaagd.

Opmerkelijk. Stond er echt ene datum van 2019 op? Normaliter is er meermaals per jaar een nieuwe versie.

Reageer