Skip to main content

Vandaag en gisteren moest de trein richting Vlissingen wachten omdat de trein richting Amsterdam Centraal op perron 4b stond, waar wij moesten stoppen.

Het gaat om de sneltrein richting Vlissingen. Deze heeft nu standaard een aantal minuten vertraging, en als de trein richting Amsterdam vertraging heeft, kun je die vertraging erbij optellen.

Deze komt normaal om :59 aan en de trein richting Amsterdam vertrekt om :00...

Ik keek even op rijdendetreinen.nl en zag dat er, op een paar uitzonderingen na (10-11), sinds gisteren helemaal geen gebruik meer wordt gemaakt van perron 4a.

Is hier een (bekende) reden voor?

Helaas heb ik hier geen verdere informatie over op dit moment, echter kan ik me niet indenken dat dit zonder reden is. Excuses!

De IC Zwolle - Roosendaal stopt sindskort steeds op perron 3b in Roosendaal. Juist helemaal aan de andere kant, want het was altijd 3a.

Waarom is dit?

De sprinter naar Vlissingen is inderdaad verplaatst naar 3a en de IC naar Zwolle is verplaats naar 3b.

Opzich handig want nu hoef je alleen naar de overkant te gaan voor de IC.

Voor de sprinter weer onhandig want nu moet je dus voorin de trein zitten in plaats van achterin.

Is het een experiment om de overstap draagbaarder te maken? 😂

Roosendaal staat sinds dinsdag rood van de perronwijzigingen 🙈.

Alles is volgens mij weer het oude, toch blijft het gek 😁.

Klinkt als een gevalletje 'defect wissel', het wissel was dan weliswaar nog wel berijdbaar, maar ligt dan vast in één en dezelfde stand waardoor 4a plots niet (logisch) meer bereikbaar was.

Reageer