beantwoord

Wat een IDIOTE AFSTANDEN op de A-perrons van Leiden CS

  • 2 April 2022
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

Reputatie 1

Zo af en toe heb ik te maken met treinen op A-perrons van Leiden CS.

Ik raak iedere keer verbijsterd door de idiote afstanden vanaf de trappen.

 

Het begint met een treininformatiebord wat al op 50 meter afstand vanaf de trap hangt. Onleesbaar.

(Zichtlijnen, weet u nog?)

Maar wacht even, dan bent u nog niet bij de trein, die wellicht nog eens 20 meter verder staat.

Moge hogere machten u helpen als u een perronwijziging van B naar A heeft! Dan komt de volledige lengte van het trappenhuis (50 meter) er nog een keer bij.

Vanmorgen een stampede van mensen die over moesten lopen en bang waren dat de trein voor hun neus (in de verte!) weg zou rijden.

 

Ik weet vrij zeker dat ik in het verleden al eens treinen gemist heb doordat die eigen UIT HET ZICHT op meer dan 100 meter afstand stonden, zodat ik ze niet in de gaten had vanaf het B-perron.

 

Ik weet dat de wissels onhandig liggen.

 

Maar de treinen staan zelfs belachelijk ver van de wissels opgesteld.

En begin eens met die idiote borden minstens DICHTBIJ en dus LEESBAAR bij de trappen op te hangen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 April 2022, 23:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Zo dat zal opluchten!!! Als je zoveel problemen hebt met die afstanden, ( die trouwens al lang zo zijn), mail dan naaar de NS. De leden van dit forum kunnen niets veranderen.

Nou nou nou, op Leiden CS hangen beneden bij de trappen gewoon borden waar op te zien is welke trein vanaf welk perron vertrekt en ook of dat dus de A zijde of B zijde is.  En dan is het juist fijn als de borden bij de trein hangen zodat als je bij de trein staat juist goed kunt zien of het inderdaad de trein is naar jouw bestemming of niet.  Er zijn op het forum ook genoeg klachten geweest over borden die juist niet bij de stopplek van de trein hangen/hingen waardoor het niet duidelijk was of reizigers in de juiste trein stapte.

De afstand van de trap naar de A zijde is inderdaad groot maarals de wissels verplaatst zouden zijn dan is er op de B kant te weinig ruimte voor de lange IC's die daar (pre corona) moesten stoppen. Daarnaast stoppen op de A zijde gepland alleen maar sprinters die daar dan ook nog eens langer staan te wachten voordat deze weer vertrekken, dus alle tijd om lekker rustig lopend naar die trein te gaan.

Soms wordt er inderdaad van perron zijde gewisseld op het laatste moment, dan maakt het helemaal niet uit op welk station je bent want dan zijn de afstanden altijd groot. Op Leiden CS kun je dan nog van de A zijde naar de B zijde of omgekeerd maar er zijn stations waar je dan de trap af zou moeten en een stuk verder weer op zou moeten omdat je naar een ander perron nr. moet.

En wat betreft het ver doorrijden na de wissel voor de A sporen richting Amsterdam daar is een reden voor, als je met de trein niet ver genoeg doorrijdt dan wordt de trein qua beveiliging niet “binnen” gemeld op het A spoor en kan de trein van het B spoor niet vertrekken. Of die afstand qua beveiliging korter had gekund durf ik niet te zeggen, ik weet niet wat de regels daarvoor zijn bij de aanleg van kruiswissels. Als je als machinist dus denk dat je je trein wel iets dichter bij de trappen kunt positioneren heb je het mis en wordt je vriendellijk doch dringend door de verkeersleider van Leiden verzocht om de trein iets verder door te rijden zodat de IC kan vertrekken van spoor B.

Gezien alle sporen bij Leiden CS vrij recent zijn vernieuwd inclusief wissels zit het er niet in dat er aanpassingen gaan plaatsvinden.

@louisevanrossum   klachten over de infra kun je beter bij Prorail deponeren, de NS is slechts een vervoerder op het spoor en Prorail is de organisatie die de sporen beheerd en onderhoud.

 

Reputatie 1

Even korrigeren.

  • Afstand vanaf de dichtstbijzijnde trap tot het informatiebord is al 70 meter om mee te beginnen.
  • Daarna gerust nog eens 50 meter tot de trein.
  • Extra pech als je de verkeerde trap op bent gegaan.

‘Handig'.

Rampzalig voor mensen die een trein proberen te halen, perronwissels, enzovoorts.

Idioot.

Reputatie 7

Excuses, we gaan direct station Leiden verbouwen en inrichten naar uw wens 😁

Even korrigeren.

  • Afstand vanaf de dichtstbijzijnde trap tot het informatiebord is al 70 meter om mee te beginnen.
  • Daarna gerust nog eens 50 meter tot de trein.
  • Extra pech als je de verkeerde trap op bent gegaan.

‘Handig'.

Rampzalig voor mensen die een trein proberen te halen, perronwissels, enzovoorts.

Idioot.

Verkeerde trap opgegaan ????  Hoezo, kun je de borden beneden aan de trap dan niet lezen waar de bestemmingen op staan ?

Misschien moet je toch volgende keer even goed beneden kijken voor je de trap oploopt, daar hangen toch echt informatie borden die aangeven welke trein er van de perrons vertrekt aan die zijde van de trap.

Reageer