Wat is de gemiddelde stoptijd van een trein bij een station? | NS Community
beantwoord

Wat is de gemiddelde stoptijd van een trein bij een station?

  • 6 January 2022
  • 6 reacties
  • 1163 Bekeken

Ik vraag mij dus al heel lang af hoelang een trein gemiddeld stilstaat bij elk station. Heeft iemand hier antwoord op?

icon

Beste antwoord door Loes 6 January 2022, 17:11

Bekijk origineel

6 reacties

Dat is lastig aangeven hoe lang een trein stilstaan. Onze minimale halteertijd staat op 42 secondes, dus dan staat de trein stil met open deuren en het moment van de vertrekprocedure en dat de trein weer gaat rijden. 

Deze minimale haltering zie je op de stopstations bij sprinters, voor de Intercity's ligt het anders en is het vaak wat langer, denk aan een minuut en soms zelfs oplopend tot 7 minuten.

Reputatie 7
Badge +4

In Zwolle staat de Intercity naar Leeuwarden zelfs negen minuten stil. Ik vraag me af wat u met een antwoord op deze vraag wilt.

@marijemadelief 

“Het” gemiddelde kun je op verschillende manieren interpreteren. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemiddelde Ofwel bepaal de grenzen waarbinnen je de vraag stelt. Als het gaat om “rijdende” treinen exclusief de treinen die 's nachts op een rangeerterrein staan zal de uitkomst anders zijn dan…etc. A.d.h.v. GPS bepaling en de bijbehorende data kun je “waarschijnlijk” zelf je vraag beantwoorden. ;)

Hallo marijemadelief en welkom bij de NS Community,

 

Wat een leuke vraag, maar wel een beetje onduidelijk. Ik ben ook bang dat een exact antwoord niet te achterhalen is, maar ik hoop dat de gegeven antwoorden vanuit onze community je voldoende hebben geholpen.

Reputatie 3

Heb op Amersfoort weleens gezien dat een onervaren reizigster uitgebreid bezig was haar bagagestukken1 voor 1 in de coupe te zetten. Toen ging de trein rijden en een gedeelte van de bagage stond nog op het perron. Mevrouw in paniek. Ik heb haar geadviseerd op het eerstvolgende station de trein terug te nemen naar Amersfoort. Ik heb niet meer vernomen of de bagage nog op het perron stond bij haar terugkomst.

Reputatie 7
Badge

De trein stond dus niet lang genoeg stil voor die dame :joy:

Reageer