Skip to main content

Ik heb Sanifair al eens een e-mail gestuurd dat mij opvalt dat de kwaliteit van de service tegenwoordig zeer, zeer slecht is. Of het nou Utrecht, Rotterdam of Den Haag Centraal is, op alle stations waar ik kom en besluit om toch even snel te plassen, vind ik dat Sanifair niet waarkomt wat het beloofd. Sterker nog, ik vind dat de toiletten en de sfeer terug is naar de jaren 90. Zo was ik gisteren op Rotterdam Centraal en wat een verschrikking. Van de 7 urinoirs waren er 5 defect of tot aan de rand gevuld met urine.

 

Natuurlijk heeft Sanifair hier niet gereageerd op de mail. De uitbater buit is binnen, er is geen concurrentie, dus waarom reageren op klantcontact?! En NS als opdrachtgever naar de uitbater Sanifair hoef ik ook niet aan te schrijven. Die schuiven de verantwoordelijkheid om te reageren gewoon door naar Sanifair. Kortom, deze slechte service blijft bestaan en is absoluut geen 70 cent waard.

 

Daarom gooi ik het nu eens over een andere boeg. Ik ben op zoek naar Sanifair ervaringen. En natuurlijk kan er een keer een toilet defect zijn, ik zoek vooral de uitwassen. Papier nergens aangevuld, toiletten afgesloten. Dat soort voorbeelden. Noem ook graag het station, zodat we inzicht krijgen in waar het het ergst is.

 

Totaal met u eens. Vooral in Amsterdam en Den Haag. Haarlem was (toen ik er was) wel mooi schoon.


.


Vandaag was ik op het Centraal station in Amsterdam aan de IJ-zijde bij de toiletten. Ik heb diverse deuren open gedaan en alle toiletten waren smerig, overal lag papier en rotzooi op de grond.  De toiletten waren ook vies. Toen ik mijn handen wilde wassen, was de zeep op en één apparaat had nog papieren handdoekjes. Waarom betaal je voor smerige toiletten Sanifair? Wat is er aan de hand? 


Dacht dat Sanifair toiletten personeel hadden (Eindhoven en ‘s avonds vroeg gesloten wel)… maar ja 

 


Ik heb dezelfde ervaring met de toiletten op Amsterdam Centraal aan de IJ zijde. Het personeel is prima vriendelijk hoor, maar de staat van onderhoud is erbarmelijk. Het lijkt wel alsof ze het hebben opgegeven: defecte zeep dispensers, defecte tv schermen, defecte toiletten. 
 

Er zou periodiek onderhoud gepleegd moeten worden, maar dat lijkt gewoon niet gedaan te worden. Tip: de toiletten op spoor 2 van Amsterdam Centraal verkeren in betere staat, dus ik raad aan die te gebruiken, en niet die aan de IJ zijde.


Onlangs een hele slechte ervaring op station 's-Hertogenbosch. Mijn bankpas weigerde en de medewerkster bleef voor het poortje staan als een soort van beveiliger. Ik vroeg haar of mijn dochter en ik alsjeblieft naar de wc mochten, we kwamen er niet in! Gelukkig was er een hele lieve mevrouw die voor ons betaalde. Want wat moet je zonder enig ander toilet in de buurt?! Hierdoor bijna onze aansluiting gemist. In Eindhoven altijd vriendelijk personeel, wat viel dat hier tegen. 2x een klacht ingediend en nooit meer iets vernomen, schandalig!


Reageer