weer niet | NS Community

weer niet

  • 7 February 2023
  • 54 reacties
  • 1315 Bekeken

Weer rijdt de trein van 06.38 van leiden naar Alphen niet. Dit wordt om 06.37 gemeld. Komt nu minimaal 2 keer per week voor.

Bedroevend hoe je dit aanpakt NS!!!!

 

 

 


54 reacties

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

Is een trein eerder of later nemen niet een optie?
 

Reputatie 3

Dat heeft hij/zij gedaan. In het beging van deze draad ging het om de trein van 6:38. En nu 5:38.

Logistieke problemen met de trein van 6.38 uur, de trein zelf rijdt later wel dus waarschijnlijk personele problemen.

@WimJ

Er is geen trein om 5.38, de uitvallende trein was wederom die van 6.38. Beetje treurige vertoning, wellicht kan NS deze trein maar beter uit de dienstregeling halen..

Reputatie 3

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

 

@Wararak noemt toch echt 5:38

 

We😴

@Wararaknoemt toch echt 5:38

Klopt, maar er gaat helemaal geen trein om 5.38 en die van 6.38 heeft weer niet gereden. Dus ik denk dat @Wararak nog wat slaperig was.😴

Reputatie 7
Badge +3

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

Veel plezier in de file!

Ik roep alle vroege reizigers tussen Leiden er Utrecht op om de ns vandaag te feliciteren. Op de vierde dag deze week lukt het om de trein van 06.38 uur te laten rijden.

Een prestatie die genoemd mag worden.🥂🥂

Reputatie 7
Badge

Hulde!

Tussen Leiden en Utrecht weer een puinhoop op het spoor. 

Zucht, zucht, zucht.😭😭😭😭

Badge +3

Tussen Leiden en Utrecht weer een puinhoop op het spoor. 

Zucht, zucht, zucht.😭😭😭😭

Als ik kijk op https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-02-24/leiden-centraal dan zie ik niets bijzonders behalve dat de IC van 17.23 uitgevallen is (die rijdt vanaf Alphen), en dat de IC Den Haag van 17.45 wat vertraging heeft. Valt reuze mee, toch?

Kijk even op perron in Leiden en in de trein. Dan weet je genoeg.

Badge +3

Kijk even op perron in Leiden en in de trein. Dan weet je genoeg.

Ja, het zal best druk zijn maar van ‘puinhoop op het spoor’ is geen sprake.

Beetje regen en het lukt onze monopolisten weer niet om de trein van 17.24 uur uit Alphen naar Leiden te laten rijden.😭😭

17.39 uur lukt ook niet voor de NS. Zucht zucht, zucht.👎👎

Chaos Alphen station. NS laat mensen van ene persoon naar andere lopen, en weer terug.

Reputatie 7
Badge +3

En wie zegt dat door de regen komt? Ik zie op Treinposities bij de trein van 17:09 dat die niet verder dan Woerden gekomen vanwege een aanrijding, volgens de info op Treinposities.  Ik zie geen storing op de NS site of Rijdendetreinen archief, maar er zal wel iets gebeurd zijn waardoor de treinen niet konden rijden. 

Beetje regen en het lukt onze monopolisten weer niet om de trein van 17.24 uur uit Alphen naar Leiden te laten rijden.😭😭

Waar leidt je vanaf dat het door de regen komt? Als je daar bewijs voor hebt dan zien we dat graag.

 

Het lijkt om iets anders te gaan al is er behalve 1 melding van een aanrijding verder niets te vinden, wel zie ik dat andere latere treinen door de extreme vertraging eerder keren en niet doorrijden tot Leiden Centraal.  Dat zijn keuzes die Prorail maakt en die kijkt daarbij ook naar de ruimte op het spoor, het gebeurt vaker dat treinen met flinke vertraging dan niet verder rijden naar de eindbestemming en voor een deel van de rit vervallen en dat gebeurt hier ook.

Beste Jeroen,

 

Wat elke keer weer opvalt in jouw reactie op dit blog: je spreekt vanuit systemen die je raadpleegt vanachter je pc.

Dit is echt een andere werkelijkheid dan de reizigers die dit allemaal meemaken op het perron zelf, bijvoorbeeld gisteren.

Mijn advies aan jou voordat je weer reageert: pak eens wat vaker de trein.

Die “systemen” zijn gewoon openbare informatie welke je ook op je telefoon kunt raadplegen.

En daarbij geef ik ook aan dat er behalve die melding van een aanrijding niets te vinden was in de storings informatie.

 

Jij trekt de conclusie dat het door de regen komt, zonder enige informatie op te zoeken. Als het door de regen zou komen dan zou je veel meer treinen zien die uitvielen. En regen kan wat vertraging geven op deze lijn vanwege gladdere sporen maar niet zo extreem als wat ik zag in de overzichten.

Momo, geeft je zelfs de links naar de site waar ik ook gekeken heb voor de informatie.

Die “systemen” zijn gewoon openbare informatie welke je ook op je telefoon kunt raadplegen.

En daarbij geef ik ook aan dat er behalve die melding van een aanrijding niets te vinden was in de storings informatie.

Jij trekt de conclusie dat het door de regen komt, zonder enige informatie op te zoeken. Als het door de regen zou komen dan zou je veel meer treinen zien die uitvielen. En regen kan wat vertraging geven op deze lijn vanwege gladdere sporen maar niet zo extreem als wat ik zag in de overzichten.

Op zich klopt dit. Alleen blijft het natuurlijk wel een probleem dat er soms geen informatie, onjuiste informatie of niets zeggende informatie wordt gegeven.

Je ziet regelmatig redenen als "aangepaste treindienst", "logistieke beperkingen" of "verstoring elders" waar je weinig aan hebt. Vooral vervelend als je als reiziger wil inschatten wat je het beste kunt doen.

Echt irritant is als er bewust onjuiste informatie wordt verstrekt zoals afgelopen weekend weer met Pinkpop waar als reden "werkzaamheden" werd aangegeven voor de aangepaste treindienst.

Dat is een vervelende beperking in het systeem waardoor niet zomaar andere teksten weer te geven zijn, het zou inderdaad fijn zijn als daar de juiste redenen komen te staan omdat het meer duidelijkheid geeft.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hier eerder begrepen dat er wel degelijk ‘custom’ teksten getoond kunnen worden. Ik heb sowieso de reden “i.v.m. evenement” wel eens op de borden gezien.

Reputatie 7
Badge +3

Wat de reden ook is, een aanrijding, de hevige regen of iets anders, het was blijkbaar qua impact niet ernstig genoeg voor een storingsmelding. Ook verder kon ik er niets over vinden, bv geen alarmmeldingen voor hulpdiensten. Maar er was in ieder geval iets waardoor enkele treinen uitvielen, dat doet ProRail niet zomaar voor de lol. En ja dat is vervelend, heel vervelend, en daar kun je over klagen op een normale manier. Maar hé, de laatste klacht hier van TS was alweer van 24 februari, dus is het toch al weer een hele tijd goed gegaan. 

Reageer