Weer rijdt de trein van 06.38 van leiden naar Alphen niet. Dit wordt om 06.37 gemeld. Komt nu minimaal 2 keer per week voor.
Bedroevend hoe je dit aanpakt NS!!!!
Weer rijdt de trein van 06.38 van leiden naar Alphen niet. Dit wordt om 06.37 gemeld. Komt nu minimaal 2 keer per week voor.
Bedroevend hoe je dit aanpakt NS!!!!
Als ik er geld op in zou moeten dan zou ik zeggen dat het aan het materieel lag in dit geval.
https://treinposities.nl/ritinfo/20230207/8919 geeft aan dat deze rit vandaag gepland was met stel 2621 en dat stel is de rest van de dag ook niet in dienst gekomen. Als deze vroege rit niet gereden werd vanwege het personeelstekort of door rijp op de bovenleiding had dit stel natuurlijk gewoon een volgende rit wel kunnen rijden. De details op Treinposities geven bovendien aan dat de laatst bekende GPS positie de werkplaats in Leidschendam is waar dit stel volgens de doorkomsttijd vanmorgen om 6:46 heen is gegaan.
Het verloop van de planning geeft ook nog aan dat de rit om 6:20 is komen te vervallen, de communicatie naar de reizigers had dan wel eerder gekund dan slechts 1 minuut voor vertrek. Misschien was dat ook wel eerder zichtbaar in de reisplanner/app/schermen maar werd het pas om 6:37 omgeroepen op het station.
Deze keer werd wel een correcte en duidelijke reden gebruikt, wat te zien is op de vertrekstaat van Treinposities als “Rijdt niet door een defecte trein". De rit is uit de planning verdwenen om 6:43, er zal tot die tijd nog pogingen zijn gedaan om het te verhelpen, wat dan niet, of in ieder geval niet op tijd, gelukt is.
Maar blijkbaar is het uiteindelijk toch gelukt om het te verhelpen, want het treinstel wat voor de rit van 6:38 gepland was (2613) is wel 2 uur later in dienst gekomen en reed om 8:38 de sprinter naar Utrecht. Daarvoor is het treinstel nog even heen en weer geweest naar Den Haag HS zonder stops, zal zijn geweest om te testen of alles intussen weer goed werkte.
Uiteraard is dit heel vervelend, maar dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. De ene keer gaat het weken of maanden goed, en dan opeens meerdere keren in korte tijd niet. Ik heb eens gehad dat er 3 keer in 1 week op dezelfde tijd een defecte trein was bij Delft of Delft Zuid die de hele boel blokkeerde, waardoor diverse andere treinen niet konden rijden en waardoor ik met vele medereizigers op Den Haag HS uit de IC naar Dordrecht werden gegooid en daar op een bomvol perron konden wachten op een volgende trein die nog wel ging (of tot die defecte trein weer kon rijden). Zoiets kan altijd gebeuren, maar als het iedere keer jouw trein is die daardoor niet rijdt ben je op zijn zachtst gezegd niet happy.
We
Klopt, maar er gaat helemaal geen trein om 5.38 en die van 6.38 heeft weer niet gereden. Dus ik denk dat
Er is geen trein om 5.38, de uitvallende trein was wederom die van 6.38. Beetje treurige vertoning, wellicht kan NS deze trein maar beter uit de dienstregeling halen..
Weer? De laatste keer dat deze trein is uitgevallen voor vandaag is vorige week maandag. De week daarvoor heeft hij elke dag gereden. (Verder terug dan dat heb ik niet gekeken)
Houd er wel erg in dat deze trein een spitstrein is die niet op vrijdagen rijdt. Dan is het echter gepland, dus geen uitval.
…...
@ Daniel: zet je het in je agenda van 2023.
Blijft dus uitermate vervelend hoe dit elke keer loopt, deze structurele uitval.
Niet nodig, aangezien het allemaal terug is te zien via de link van Tochjo.
Daniel had volledig gelijk in zijn reactie.
Die “systemen” zijn gewoon openbare informatie welke je ook op je telefoon kunt raadplegen.
En daarbij geef ik ook aan dat er behalve die melding van een aanrijding niets te vinden was in de storings informatie.
Jij trekt de conclusie dat het door de regen komt, zonder enige informatie op te zoeken. Als het door de regen zou komen dan zou je veel meer treinen zien die uitvielen. En regen kan wat vertraging geven op deze lijn vanwege gladdere sporen maar niet zo extreem als wat ik zag in de overzichten.
Op zich klopt dit. Alleen blijft het natuurlijk wel een probleem dat er soms geen informatie, onjuiste informatie of niets zeggende informatie wordt gegeven.
Je ziet regelmatig redenen als "aangepaste treindienst", "logistieke beperkingen" of "verstoring elders" waar je weinig aan hebt. Vooral vervelend als je als reiziger wil inschatten wat je het beste kunt doen.
Echt irritant is als er bewust onjuiste informatie wordt verstrekt zoals afgelopen weekend weer met Pinkpop waar als reden "werkzaamheden" werd aangegeven voor de aangepaste treindienst.
U kunt op deze pagina zelf zien hoe het de afgelopen tijd ging met deze trein. Daaruit volgt wat Daniel zei.
Elke uitval is er één teveel. Helaas gebeurt dat wel eens.
Ja vrije tekst is tegenwoordig een mogelijkheid idd. Maar echt ver ben je er niet mee, gezien de beperkingen in lengte. Wil je meer uitleg kunnen geven, dan moet je alweer los tekstberichten gaan genereren, omroepen, …
Het is tegenwoordig niet zo makkelijk als de omroepster vragen een paar woorden extra uit te spreken, helaas.
Ik heb hier eerder begrepen dat er wel degelijk ‘custom’ teksten getoond kunnen worden. Ik heb sowieso de reden “i.v.m. evenement” wel eens op de borden gezien.
Volgens mij was dat de bedoeling in het nieuwe systeem voor de reizigersinformatie maar of het zover is gekomen. En of dat dan doorvloeit naar alle systemen?
Was het niet
17.39 uur lukt ook niet voor de NS. Zucht zucht, zucht.
Heel herkenbaar. Echt verschrikkelijk! En je staat machteloos want de NS is niet te bereiken.
Het is mega frustrerend. Daar sta je dan. Lekker dan. Echt waardeloos heel die NS.
En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.
NS is vergelijkbaar met Schiphol.
Structureel niet leveren wat je belooft.
Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.
Schande!!!!
Veel plezier in de file!
Ik roep alle vroege reizigers tussen Leiden er Utrecht op om de ns vandaag te feliciteren. Op de vierde dag deze week lukt het om de trein van 06.38 uur te laten rijden.
Een prestatie die genoemd mag worden.
Hulde!
Tussen Leiden en Utrecht weer een puinhoop op het spoor.
Zucht, zucht, zucht.
Tussen Leiden en Utrecht weer een puinhoop op het spoor.
Zucht, zucht, zucht.
Als ik kijk op https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-02-24/leiden-centraal dan zie ik niets bijzonders behalve dat de IC van 17.23 uitgevallen is (die rijdt vanaf Alphen), en dat de IC Den Haag van 17.45 wat vertraging heeft. Valt reuze mee, toch?
Kijk even op perron in Leiden en in de trein. Dan weet je genoeg.
Kijk even op perron in Leiden en in de trein. Dan weet je genoeg.
Ja, het zal best druk zijn maar van ‘puinhoop op het spoor’ is geen sprake.
Beetje regen en het lukt onze monopolisten weer niet om de trein van 17.24 uur uit Alphen naar Leiden te laten rijden.
Ik heb hier eerder begrepen dat er wel degelijk ‘custom’ teksten getoond kunnen worden. Ik heb sowieso de reden “i.v.m. evenement” wel eens op de borden gezien.
Chaos Alphen station. NS laat mensen van ene persoon naar andere lopen, en weer terug.
En wie zegt dat door de regen komt? Ik zie op Treinposities bij de trein van 17:09 dat die niet verder dan Woerden gekomen vanwege een aanrijding, volgens de info op Treinposities. Ik zie geen storing op de NS site of Rijdendetreinen archief, maar er zal wel iets gebeurd zijn waardoor de treinen niet konden rijden.
Beetje regen en het lukt onze monopolisten weer niet om de trein van 17.24 uur uit Alphen naar Leiden te laten rijden.
Waar leidt je vanaf dat het door de regen komt? Als je daar bewijs voor hebt dan zien we dat graag.
Het lijkt om iets anders te gaan al is er behalve 1 melding van een aanrijding verder niets te vinden, wel zie ik dat andere latere treinen door de extreme vertraging eerder keren en niet doorrijden tot Leiden Centraal. Dat zijn keuzes die Prorail maakt en die kijkt daarbij ook naar de ruimte op het spoor, het gebeurt vaker dat treinen met flinke vertraging dan niet verder rijden naar de eindbestemming en voor een deel van de rit vervallen en dat gebeurt hier ook.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.