Skip to main content

Inmiddels reis ik 2 jaar met de trein en heb ik al aantal stations mogen bezoeken door storingen of als overstap-, aankomst- of eindstation.

En met bezoeken bedoel ik dus daadwerkelijk een stap hebben gezet op het station 😄.

Als overstap-, aankomst- of eindstation zijn dat:

Vlissingen, Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Roosendaal, Tilburg, Den Bosch, Utrecht Vaartsche Rijn, Utrecht Centraal, Utrecht Leidsche Rijn, Gouda, Zoetermeer, Lansingerland-Zoetermeer, Den Haag Centraal, Den Haag Laan van NOI, Den Haag HS, Rotterdam Centraal, Rotterdam Blaak en Amsterdam Centraal.

In totaal dus 20.

Door storingen zijn dat:

Krabbendijke, Bergen op Zoom, Breda, Dordrecht, Geldermalsen, Rotterdam Alexander en Woerden.

In totaal dus 7.

Deze lijst lijkt klein maar is een stuk langer als ik de bovengenoemde stations waar ik ook nog eens ben geweest door storing ook toevoeg hier aan 😉.

Samen maakt dat 27 stations door heel Nederland!

Nou speel ik vals omdat ik in Zeeland woon, maar toch 🙈.

Ben benieuwd hoe het bij jullie zit 😁. (Je kan ook zeggen op welke stations je niet bent geweest als dat korter is 😂.)

Ik ben op alle stations geweest, dan wel langsgereden, maar dan was je er ook. Ik was als laatste in Veendam.

Allemaal, op een handvol stations die in niet-NS gebied liggen na 😇

k ben op alle stations geweest, dan wel langsgereden, maar dan was je er ook. Ik was als laatste in Veendam..

Dus je hebt tijdens het langs rijden een stap gezet op het station? Wowie respect 🫡.

Alleen station Eemshaven niet. Verder alle stations langsgeweest en op denk ik 80% daadwerkelijk ooit één of heel veel meerdere keren uitgestapt. Van de meeste kleine stations weet ik niks meer, weinig indruk gemaakt.

Leuke stations met mooie omgeving die ik me goed herinner vind ik Ommen, Gramsbergen, Akkrum, Klimmen-Ransdaal, Holten, Enkhuizen.

Leuke stations met mooie omgeving die ik me goed herinner vind ik Ommen, Gramsbergen, Akkrum, Klimmen-Ransdaal, Holten, Enkhuizen.

Ik Middelburg als het station niet half aan het instorten was 😅. Ik heb niets met die moderne 'kunstzinnige' stations en ben dus blij dat het een rijksmonument is, die zullen we nog lang niet kwijtraken...

Er is een topic van een aantal jongens die een Weekendvrijabonnement hadden en op alle stations een selfie onder het stationbord namen.

Bommel peinst daar echt niet over, of je er nou respect voor hebt of niet. ;-) ik heb ooit eens gekeken welke lijnen ik nog niet bereden had en dat waren er maar weinig. Roodeschool wel, stukje naar Eemshaven niet, en Veendam dus. Ik had in het nabijgelegen Wildervank een doos knappertjes willen halen maar bakker Wierenga bracht ze wel even naar station Veendam. Hoezo stugge Groningers?

Wezep en Holten liggen prachtig.

Wie heeft alle lijnen ook bereden?

Wie heeft alle lijnen ook bereden?

Ik heb alle lijnen gehad behalve Leeuwarden-Stavoren en Sauwerd-Eemshaven. Inclusief alle overgangen naar het buitenland, afgezien van die bij Roosendaal. Binnen de Duitse deelstaten NRW en Sachsen heb ik ook een flink aantal lijnen al gedaan. 

Opzich heb ik wel eens voor de grap gedacht "Laat ik eens naar Groningen gaan voor de lol" of "Laat ik express niet uitstappen en pas uitstappen op een ander station", het is er alleen nooit van gekomen, wat ga ik in godsnaam doen in Groningen? Het is een tripje d'r naartoe en ik kan al praktisch gezien gelijk weer naar huis voor een reisje van 5 uur (in totaal dus 10).

ik ben altijd al wel een ontdekker geweest en wil het liefst de HEEEELE wereld ontdekken, en dat ga ik ook zeker proberen 🙂, laat ik het klein houden en bij Nederland beginnen.

Ik heb er 19, allemaal als bewust op-, over- of uitstapstation. Ik heb nog geen verstoringen meegemaakt, waardoor de planning echt in de soep liep. Wel door werkzaamheden dat ik soms omreizen moet (bv van Amsterdam CS via Den Haag naar Breda)

Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Bijlmer Arena, Purmerend, Purmerend Overwhere, Zaandam, Castricum, Alkmaar, Rotterdam Centraal. Utrecht Centraal, Utrecht Zuilen, Hoorn, Maastricht, Heerlen, Den Haag Centraal, Nijmegen, Breda, Eindhoven en Den Bosch. 

Ik hou er ook van en kan impulsief bedenken dat als ik iets specifieks wil kopen, dat ik naar een winkel in een plek aan de andere kant van het land wil.

Terugkijkend mijn reisgegevens zie ik dit jaar zo'n 35 verschillende stations in Nederland, 20 in Zwitserland, 2 in Duitsland en 2 in Frankrijk.

wat ga ik in godsnaam doen in Groningen? 

Groningen is een heerlijke en gezellige studentenstad met een prima sfeer. Ik heb er jaren gewoond en het is het Amsterdam van het Noorden maar dan dus met noordelijke nuchterheid en dat is een mooi evenwicht.

Ik heb er laatst nog gezeten met een paar bekenden van dit forum en dat was zeer gezellig. Leuk om elkaar eens in levende lijve te zien.

Groningen is gewoon een geweldige stad.

Ik tel 1285 stations waar ik uit-, in- of overstapte, waarvan 256 in Nederland, 322 in Duitsland, 129 aan de andere kant van de Noordzee en 119 in België. En 442 in de rest van Europa, behalve Estland en Albanië. En nog 17 in Israël. Maar ja, ik reis dan ook al meer dan een halve eeuw. En ja, inmiddels heb ik alle reizigersspoorlijnen in Nederland bereden, plus een stuk Betuwelijn toen de ICE weer eens omreed. In België resten nog wat losse eindjes naar plaatsen waar ik niets te zoeken heb.
Pas op, Gorott, anders eindig je net zo gek als ik. En ga zeker niet naar Groningen en terug. Ik heb het wel gedaan, na college, in 1971 (studentenabo bestond nog niet, maar ik had een algemeen abonnement), ben daar op de Martinitoren geklommen, overzag van boven de stad, en het groene land eromheen, en besloot de randstad te verlaten. Ben in Groningen blijven plakken.

wat ga ik in godsnaam doen in Groningen? 

Groningen is een heerlijke en gezellige studentenstad met een prima sfeer. Ik heb er jaren gewoond en het is het Amsterdam van het Noorden maar dan dus met noordelijke nuchterheid en dat is een mooi evenwicht.

Ik heb er laatst nog gezeten met een paar bekenden van dit forum en dat was zeer gezellig. Leuk om elkaar eens in levende lijve te zien.

Groningen is gewoon een geweldige stad.

Ja, maar zoals ik al zei kan ik praktisch gezien gelijk weer terug naar huis als ik daar aankom vanwege de reistijd.

Misschien dat als ik stage ga lopen bij de Landmacht in Amersfoort en een kamer krijg het wel een keer lukt 😅, ik heb een missie!

Eerst dus maar eens een stage krijgen.

Pas op, Gorott, anders eindig je net zo gek als ik. En ga zeker niet naar Groningen en terug. Ik heb het wel gedaan, na college, in 1971 (studentenabo bestond nog niet, maar ik had een algemeen abonnement), ben daar op de Martinitoren geklommen, overzag van boven de stad, en het groene land eromheen, en besloot de randstad te verlaten. Ben in Groningen blijven plakken.

Ik woon in Zeeland en ben daar enorm gelukkig, prachtige omgeving. Ik zal dus niet zo maar vertrekken 😅, maar ik zal uitkijken 🙈.

Een trotse Zeeuw vertrekt niet zo maar uit zijn eigen provincie 🙏.

De Randstad is een nachtmerrie voor mij, dus de enige plek waar ik eventueel naar zou verhuizen is Groningen.

wat ga ik in godsnaam doen in Groningen? Het is een tripje d'r naartoe en ik kan al praktisch gezien gelijk weer naar huis voor een reisje van 5 uur (in totaal dus 10).

Dan blijf je een nacht slapen. Groningen is een leuke en interessante stad. Zonde om niet naartoe te gaan, te bekijken en te beleven. Leer je eigen land goed kennen!

Middelburg is ook leuk en sfeervol, maar natuurlijk een flinke maat kleiner, veel rustiger en logischerwijs minder te zien en te doen. Maar.... ook erg de moeite waard, zeker in combinatie met de regio Walcheren als geheel, dus Noorderlingen, kom ook eens een weekend met de trein naar Walcheren!

Eén van de laatste “grote” steden die ik in mijn eigen land heb bezocht is Leeuwarden. Best een mooie stad met veel historie, mooie wandelpaden enz.enz. Groningen is meer een studentenstad en dat kan ook heel aantrekkelijk zijn. In beide steden ook wel eens overnacht. Combi Groningen, Leeuwarden in een lang weekend is ook leuk. Vanuit Zeeland is de grens over naar Gent natuurlijk ook heel goed te doen. 

Ikzelf ben meer liefhebber van Gent dan Brugge omdat ik Brugge toch meer als een museum zie en Gent meer als een stad waar daadwerkelijk wordt geleefd. Ach ja als je de 60 gepasseerd bent heb je alles in Nederland wel een keer gehad natuurlijk. Qua treintrajecten alleen nog een paar trajecten in het hoge Noorden te gaan, maar dat doe je dan alleen om alle spoortrajecten een keer in Nederland gedaan te hebben en dat hoeft van mij niet zo nodig. 

In de zomermaanden (die helaas nu achter de rug zijn) ook een tip om eens de boot van Enkhuizen naar Stavoren te nemen. (de fiets kan dan mee)   

De slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’ is niet zomaar (na jaren) nog steeds een populaire uitspraak. 

Pfff, als wandelaar en fietser kom ik op heel veel stations in Nederland. Ik wandel vaak stukjes van lange afstandspaden en streekpaden waarvan het Pieterpad de bekendste is. Verder heb ik een molenhobby waarbij ik al heel veel molens in Nederland heb gefotografeerd en de fiets meeneem in de trein of ergens een fiets huur. Vandaag ben ik opgestapt in Middelburg en uitgestapt in Veenendaal Centrum en weer opgestapt in Veenendaal-de Klomp, vorige week Weert, de week daarvoor uitgestapt in Dieren en opgestapt in Velp, de week daarvoor uitgestapt in Arkel en opgestapt in Gorinchem. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Reageer