Skip to main content

Goedendag,

In Alphen aan den Rijn is bij het station een zelfservice fietsenstalling.

Hoe krijg je hier toegang tot de stalling zonder ov chipkaart.

Ik leed over een leen ov kaart maar waar haal je die dan als er geen personeel aanwezig is.

Groeten Leintjuh84 

Zonder persoonlijke ov-chipkaart met een stallen op rekening abonnement heb je geen toegang tot ns-stallingen.

Het klopt dat je bij sommige bemensde stallingen een leenpasje kunt krijgen, maar die zijn niet bedoeld voor structureel gebruik.  


Zonder persoonlijke ov-chipkaart met een stallen op rekening abonnement heb je geen toegang tot ns-stallingen.

Dat zei moderator Laura gisteren ook al maar is niet waar. Een fietsenstalling kan je binnen met elke ov-chipkaart en dat mag ook een anonieme zijn.

Een stalling zonder personeel kom je dus niet binnen zonder ov-chipkaart. Helaas telt een bankpas (OVpay) niet als ov-chipkaart.

Je kunt daarmee dus wel reizen alsof het een anonieme kaart is, maar geen fietsen stallen terwijl dat eigenlijk volkomen logisch zou zijn.

Edit: op Utrecht Overvecht werkt een bankpas blijkbaar wel (al jarenlang).


 


@MoDe niemand had het over SoR (stallen op rekening) met factuur en incasso achteraf. Ja, daarvoor moet je je even aanmelden.

Dat is een (gratis) abonnement dat niet eens als product op je persoonlijke ov-chipkaart komt te staan maar gekoppeld is aan je kaartnummer. OV-fiets ook, staat niet op je kaart!

Dagstallen bij een zelfservice stalling kan met elke ov-chipkaart (en op o.a. Overvecht dus gewoon ook met een bankpas)

Zonder persoonlijke ov-chipkaart met een stallen op rekening abonnement heb je geen toegang tot ns-stallingen.

Dat is dus echt niet waar! En als ik in Eindhoven mijn fiets wil stallen en ik helemaal geen ov-chipkaart heb kan dat ook gewoon!

Dan krijg ik een leenpas en/of een lintje om mijn stuur plus een reçu / bonnetje waarmee ik mijn fiets later weer kan ophalen en dan met PIN afrekenen tegen dagtarief.

Vergelijk een bagagekluisje maar dan voor je fiets ergens stallen.

Maar goed, zonder ov-chipkaart zeggen zelfservice stallingen dus nee.

Misschien dat super user @Aar het zou kunnen proberen in Woerden, met een bankpas je fiets stallen? 🤔 Ben serieus benieuwd en anders doe ik zelf binnenkort wel.


Reageer