Skip to main content

Hoe kan het dat ik 50 euro in rekening krijg voor een ongeldig vervoersbewijs met een flex abbonnement?

Dan heeft u met uw Flexabonnement niet ingecheckt en dan heeft u dus geen geldig vervoersbewijs en rijdt u gewoon zwart. En dat is dan vijftig euro.

Als u incheckt beschikt u over een geldig vervoersbewijs en. als u uitcheckt berekent het systeem het correcte bedrag en wordt het natuurlijk bij uw maandrekening opgeteld.

Uw boete is terecht, en de conducteur hoeft u niet te vertellen dat u die heeft. Dit zou ik vroeger niet correct vinden, maar ik vind deze gedragswijze nu erg verstandig in verband met de vele verbale agressie of nog erger die nogal wat zwartrijders ventileren als ze ook nog eens  moeten betalen. voor hun reis.

Het is niet zo dat wanneer u een Flexabonnement heeft, u niet hoeft in te checken en voor een geldig vervoersbewijs moet zorgen. Het bezit van een Flexabonnement telt niet, maar of u er mee bent ingecheckt.

Ben gewoon gecontroleerd tijdens de reis.hee vreemd

Dat kan prima zo zijn,en dat is helemaal niet vreemd: de conducteur heeft dan geen geldige incheck gezien. U kunt eventueel in uw reisgeschiedenis zien of dat het geval was of niet. Bedenk daarbij wel dat een in- en uitcheck niet direct zichtbaar is, doorgaans wel na één of twee dagen. Heeft u een incheck op de bestemde tijd, dus ruim voor de tijd dat u de boete kreeg bij NS, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice, 030 7515155 en kunt u mogelijk de boete, eigenlijk het correctietarief, terugkrijgen. 

Als u de mededeling over de boete heeft ontvangen, is dat meestal ook zichtbaar op Mijn NS.

Heeft waarschijnlijk met de overstap te maken van arriva naar ns 

?

Dan heeft u vermoedelijk niet ingecheckt bij NS en dan heeft u geen geldig vervoersbewijs bij NS. U heeft mogelijk ook niet uitgecheckt bij Arriva en dat geeft dan ook nog gedoe omdat u bij Arriva geen uitcheck heeft en dat kost dan ook nog eens 20 euro. Daar is eventueel nog wel wat aan te doen via uitcheck gemist.

50 euro is het bedrag bij controle zonder geldig vervoerbwijs, dus dat klopt.

Een NS conducteur kan de Arriva incheck zien en zou je daar gewoon over kunnen informeren, want je had dus niet de intentie om zwart te reizen en dan was dit topic (en vele andere) niet nodig geweest.

Neem contact op met de Klantenservice om e.e.a. te corrigeren, geen garantie.

Heeft waarschijnlijk met de overstap te maken van arriva naar ns 

?

Bij een overstap van Arriva naar NS moet u uitchecken bij Arriva, en inchecken bij NS (ook andersom). Dit kan op het perron.

Neem telefonisch contact met klantenservice om te vragen of er iets mogelijk is. Daarnaast, u hebt mogelijk bij Arriva te veel betaald omdat u niet uitgecheckt hebt. Dit kunt u herstellen.

Reageer