Skip to main content

Ik heb net een OV chipkaart besteld, om het flex dal voordeel aan te kunnen schaffen. Maar ik moet nog 5 a 6 dagen wachten op mijn chipkaart. Is dat chipkaartnummer al ergens bekend? Want straks ben ik natuurlijk net te laat om het voordeel abonnement aan te schaffen.

 

Hoi EstherDD,

Je kunt tijdens het bestellen van Dal Voordeel kiezen om dit op een gratis nieuwe OV-chipkaart te bestellen. NS geeft dit helaas niet duidelijk van tevoren aan, waardoor je nu eigenlijk voor niks een losse OV-chipkaart hebt besteld.

Als ik jou was, zou ik Dal Voordeel nu gewoon alsnog op een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Dan ben je sowieso nog op tijd voor de aanbieding, en heb je een extra OV-chipkaart. Kan soms handig zijn.

 


Dan had je dus beter dit flex dal voordeel abonnement kunnen aanschaffen en daarbij dan aangegeven dat je dus ook een OV Chipkaart nodig had. Je zal echt nu moeten wachten en het kan ook langer dan die 5 a 6 dagen helaas. Zie ook het betere antwoord van @mrfreeze hierboven.


Bij een (gratis) nieuwe kaart i.c.m. een Flex abonnement is de eerst mogelijke ingangsdatum 7 dagen na besteldatum.

Een losse nieuwe kaart heb je vaak al na een dag of 3 in huis en kan je er direct een abonnement op zetten. De kaart kost dan wel € 7,50

Ik weet niet hoe lang de actie voor Dal Voordeel nog loopt, maar als je de kaart vandaag besteld hebt en zaterdag in de bus lijkt het me geen probleem. Als de actie loopt tot 1 oktober en je de kaart pas dinsdag krijgt ben je natuurlijk duurder uit voor Dal Voordeel.

Misschien kan de klantenservice van OV-chipkaart (0900 0980) je aan een kaartnummer helpen?


Hallo EstherDD en welkom bij de NS Community,

 

Hou je ons op de hoogte hoe het is afgelopen en of je nog het abonnement kon bestellen?


Ik weet niet precies hoe lang de actie voor Dal Voordeel nog loopt,

Actie loopt t/m 6 oktober, dan zou de kaart intussen wel in de bus moet liggen. 

 


Reageer