Hulpvraag! OV chipkaart en NS gebeld met de vraag waarom mijn NS abonnement niet op mijn nieuwe OV chipkaart is overgezet en nog steeds op mijn bijna verlopen OV chipkaart staat, nadat ik een nieuwe / vervangende OV chipkaart heb ontvangen en deze kaart heb geactiveerd. Dat gaat vanzelf, zo luidde het antwoord. Toch niet! Een week verder en nog steeds staat het op mijn bijna verlopen OV chipkaart. Wat nu?
Hij had er op moeten staan. Probeer het op een automaat met ‘Bestelling ophalen’, ook al zou dat niet horen. Als dat niet lukt, is Klantenservice toch de enige weg.
Het maakt soms wel uit welke medewerker u treft. Ook bij Klantenservice zijn wat minder ingewerkte mensen en die zijn vaak niet zo door de wol geverfd als de moderatoren hier,
Als de kaart zonder dat je een aanvraag hebt gedaan naar jou toe is gestuurd dan zou het abonnement er op moeten staan. Heb je de kaart zelf aangevraagd, maar niet via kaartvernieuwing, dan wordt het abonnement niet automatisch overgezet. Een optie is dan om het abonnement op de verlopende kaart op te zeggen en op de nieuwe kaart een nieuw abonnement aan te vragen.
U kunt op https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html een officiële klacht indienen, voorkeur chat. Zeg/schrijf dit tegen klantenservice.
Hopelijk wordt het dan wel opgelost.
U kunt op https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html een officiële klacht indienen, voorkeur chat. Zeg/schrijf dit tegen klantenservice.
Hopelijk wordt het dan wel opgelost.
Als de kaart zonder dat je een aanvraag hebt gedaan naar jou toe is gestuurd dan zou het abonnement er op moeten staan. Heb je de kaart zelf aangevraagd, maar niet via kaartvernieuwing, dan wordt het abonnement niet automatisch overgezet. Een optie is dan om het abonnement op de verlopende kaart op te zeggen en op de nieuwe kaart een nieuw abonnement aan te vragen.
Dank voor de adviezen! Overigens: via kaartvernieuwing de nieuwe/vervangende kaart aangevraagd na een signaal hiertoe vanuit OV Chipkaart te hebben ontvangen. Conform verzoek een (pas)foto ‘geüpload’ en de nieuwe/vervangende kaart op tijd ontvangen en vervolgens geactiveerd, echter zonder het abonnement op deze kaart te krijgen. Vervelend dat het de betalende reiziger, in casu ik, onnodige moeite kost om het abonnement op de juiste kaart te krijgen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.