beantwoord

Abonnement overzetten

  • 19 February 2023
  • 12 reacties
  • 1833 Bekeken

Hi iedereen, even het volgende:

Ik heb mijn OV-chipkaart geblokkeerd en per ongeluk er op geklikt dat ik geen nieuwe wilde
Nu staat er bij het overzicht dat mijn chipkaart beëindigd is waardoor ik geen vervangende à 11 euro kan aanvragen maar ik heb er wel een abonnement op staan.
Hoe zit dat?
Kan ik gewoon een nieuwe persoonlijke kaart online kopen en daar op 1 of andere manier toch het huidige abonnement aan laten koppelen?
Het zou dus om een nieuwe kaart geen omdat ik de geblokkeerde niet meer kan vervangen omdat ik vergeten ben dat aan te klikken.

icon

Beste antwoord door MoDe 19 February 2023, 18:14

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt bij OV chipkaart een nieuwe kaart aanvragen en jouw abonnement daarop over laten zetten door NS klantenservice.

Je kunt bij OV chipkaart een nieuwe kaart aanvragen en jouw abonnement daarop over laten zetten door NS klantenservice.

Dus als ik het goed begrijp, dan koop ik een nieuwe persoonlijke chipkaart en dan de klantenservice bellen om het op die kaart te laten zetten?

Badge +3

Ik vermoed dat je het abonnement opnieuw moet bestellen op je nieuwe kaart, dus kan je misschien beter via NS bestellen. De kaart is dan gratis, met ingangsdatum abonnement 1 week na bestellen.

Voor reizen in de tussentijd, zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Bij bestellen via OV-chipkaart kost de kaart je € 7,50 maar die heb je dan overmorgen wel binnen (als PostNL meewerkt).

Reputatie 7
Badge +3

Probleem bij opzeggen van huidig abonnement is dat deze niet meer van de kaart gehaald kan worden bij een automaat, maar als uitgelegd wordt bij de klantenservice dat de kaart geblokkeerd is dan kunnen zij regelen dat je niet meer langs de automaat hoeft. Je kunt dan een nieuw abonnement op een nieuwe kaart aanvragen.

Dat is de goedkoopste mogelijkheid. De andere is de al eerder genoemde mogelijkheid om via OV chipkaart een nieuwe kaart voor €7,50 aan te vragen.

Via NS klantenservice vragen of zij alsnog een vervangende kaart willen regelen is een duurdere optie en de vraag is of deze sneller is.

Je kunt bij OV chipkaart een nieuwe kaart aanvragen en jouw abonnement daarop over laten zetten door NS klantenservice.

We kunnen helaas tegenwoordig geen abonnementen meer overzetten bij de klantenservice. Het zal beëindigd moeten worden en opnieuw besteld.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt bij OV chipkaart een nieuwe kaart aanvragen en jouw abonnement daarop over laten zetten door NS klantenservice.

We kunnen helaas tegenwoordig geen abonnementen meer overzetten bij de klantenservice. Het zal beëindigd moeten worden en opnieuw besteld.

😒

Je kunt bij OV chipkaart een nieuwe kaart aanvragen en jouw abonnement daarop over laten zetten door NS klantenservice.

We kunnen helaas tegenwoordig geen abonnementen meer overzetten bij de klantenservice. Het zal beëindigd moeten worden en opnieuw besteld.

en dus moeten we weer €10 betalen omdat we een nieuw abonnement afsluiten. makkelijk verdienmodel zo

Badge +3

Bij Dal Voordeel en duurdere abonnementen worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

Bij Dal Voordeel en duurdere abonnementen worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

maar wel als ik weer ns flex wil wat op mijn oude kaart staat en wat niet automatisch mee gaat als je een nieuwe kaart krijgt

Badge +3

Alleen als u NS Flex Basis of NS Flex Weekend Voordeel heeft, dus.

Overigens gaat het hier om de situatie dat per ongeluk geen vervangende kaart is aangevraagd. Als wel een vervangende kaart wordt aangevraagd, bij verlies, een defect of als de kaart verloopt, dan wordt NS Flex gewoon overgezet op de nieuwe kaart.

Alleen als u NS Flex Basis of NS Flex Weekend Voordeel heeft, dus.

Overigens gaat het hier om de situatie dat per ongeluk geen vervangende kaart is aangevraagd. Als wel een vervangende kaart wordt aangevraagd, bij verlies, een defect of als de kaart verloopt, dan wordt NS Flex gewoon overgezet op de nieuwe kaart.

ik zit met bijna hetzelfde probleem vandaar dat ik hier reageer. alleen heb ik mijn verlopen ns-kaart opnieuw aangevraagd omdat de datum was verlopen maar op mijn nieuwe kaart staat alleen reizen op saldo en geen abonnementen meer.

Badge +3

Dan raad ik u aan even rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice hierover. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer