Skip to main content

Nu het niet meer mogelijk is om op het station samenreiskorting te activeren op mijn anonieme OV kaart, wil ik weten of je de samenreiskorting alleen kan activeren door de reis van te voren te betalen ? Is er geen andere mogelijkheid.
Beetje vervelend als je de reis gepland en betaald heb en er komt op het laatste nippertje iets tussen.

Je kunt momenteel flex dal voordeel op een persoonlijke ov-chipkaart voor €2,50 per maand aanschaffen. Je zet na een maand dal voordeel op flex basis. Je kunt dan als je gaat reizen de code invoeren op jouw persoonlijke ov-chipkaart. Je betaalt als je in-en uitcheckt achteraf op rekening.

 


Met een anonieme kaart of persoonlijke kaart op saldo kan voor Samenreiskorting alleen een e-ticket gekocht worden. Die moet je inderdaad voor de reis al betalen, maar dat kan ook kort voor de reis. Ik zou het alleen niet te kort voor de reis, zeg een paar minuten, om te voorkomen dat er net op dat moment storing is of het ticket te laat in de mail komt (toch best veel gehoorde klachten met e-tickets). 

Wil je niet voor de reis al betalen dan kan de Samenreiskorting wel op een persoonlijke kaart met NS Flex geladen worden. Dan moet je dus wel een persoonlijke kaart hebben en Flex Basis. Bestel je nieuw Flex Basis dan kost dan €10, bestel je echter eerst Flex Dal Voordeel en zeg je dat na 1 maand op dan kost dat alleen 1 maand abonnementskosten Flex Dal Voordeel en de kaart is dan gratis. Flex Dal Voordeel is tijdelijk maar €2,50 per maand.

Dus voor €2,50:

  1. heb je een nieuwe persoonlijke kaart
  2. heb jezelf een maand Dal Voordeel korting
  3. hoef je na de maand geen e-ticket van tevoren te kopen.

Dank jullie wel, het is duidelijk en ik ben wijzer geworden. Het gaat dus een e-ticket worden die we een uur van de voren zullen aanmaken. 👍


Reageer