beantwoord

Anonieme OV chipkaart gekregen na bestelling gewone chipkaart.

  • 27 June 2023
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb laatst een nieuwe chipkaart moeten aanvragen omdat mijn huidige kapot is gegaan (scheurtje in de kaart waardoor hij onbruikbaar werd) en ook bijna verlopen was. Hierop staat ook studentenOV gekoppeld.

Nu heb ik hem eergisteren ontvangen en zie ik dat het een chipkaart is met blauwe kleur die volgens mij altijd bij anonieme OV-kaarten gebruikt wordt. Wel staan mijn foto en gegevens + kaatrnummer erop. Heb ik dan een gewone OV-kaart gekregen met perongeluk het blauwe plasticje of heb ik een anonieme gekregen?

icon

Beste antwoord door iMark 27 June 2023, 11:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Is de voorkant blauw of de achterkant? De blauwe kleur op de achterkant wordt tegenwoordig ook bij persoonlijke ov-chipkaarten gebruikt. Dat is bij mij ook het geval. Als je foto en je naam erop staan is het een persoonlijke ov-chipkaart en is het gewoon in orde.

De voorkant is blauw, de kant met de gegevens + foto erop is geel. Tenminste hierbij maak ik de aanname dat met voorkant de kant met het OV-chipkaart logo en blauw-landschap wordt bedoeld. 

Reputatie 3

Het is tegenwoordig normaal dat die kant blauw is bij een persoonlijke ov-chipkaart en de kant met foto en gegevens (voor mij de voorkant) geel.

Reputatie 7
Badge +3

Als je foto en persoonsgegevens op de kaart staan is het per definitie een persoonlijke OV-chipkaart. Ongeacht de kleur van de kaart.

Badge +3

Persoonlijke kaarten hebben sinds een jaar of zo dezelfde (blauwe) achterkant als anonieme kaarten.

De kleur van de opdruk op de voorkant (met naam, foto) maakt ook weinig uit, al vinden conducteurs het fijn als de foto niet afgebladderd is. De rest van de gegevens (geboortedatum en zo) staan op de chip in de kaart.

Reageer