beantwoord
Bij een gratis keuzedag van NS kosten de poortjes geld !!
Even een kleine OV les. De daluren bij de NS gelden NIET voor 9 uur en NIET van 16:00 uur tot 18:30. De daluren bij regionale maatschappijen: Arriva, Blauwnet, Syntus etc., kennen de tweede spits van 16:00 uur to 18:30 niet. Alles erg duidelijk zou je zeggen. Wat gebeurd er met jou OV chipkaart als je om 16:45 uur door de poortjes van Blauwnet gaat, met gratis reizen in de daluren. Niets zou je zeggen want je reist gratis en de spits van 16:00 tot 18:30 geldt niet. Dus wel !! Elke keer als je de poortjes passeert schrijft Blauwnet 10 EURO af van je rekening. Loop je door een station van de ene kant naar de andere kant, dan ben je 20 EURO kwijt. Ok dan bel je eerst OV chipkaart, die geven Blauwnet de schuld. Vervolgens bel je Blauwnet, die geven NS de schuld, omdat de gratis keuzedag van NS is. Vervolgens bel je NS, die zegt die zegt dat de poortjes van Blauwnet de schuldige zijn. Dus van het kastje naar de muur. Niemand neemt dus de verantwoordelijkheid. Laat één ding heel duidelijk zijn, ik heb geen uitcheck gemist, ik heb bij de goede poortjes in en uit gecheckt en ik reis gratis. Dit kan ik allemaal controleren. Ik neem hier uiteraard geen genoegen mee. Dit betekend dat ik ondanks dat ik gratis reis bij het doorlopen van een station 20 EURO kwijt ben van mijn rekening. Ik ben in dit geval zelfs 30 EURO kwijt voor gratis reizen. Het staat wel op mijn OV chipkaart, maar ik wil dit NIET op mijn OV chipkaart !!
Beste antwoord door Sanne NS
Goedenavond TrainLiker!
Volgens mij klopt de informatie die jij hebt gekregen niet helemaal. Want ook bij Arriva, Blauwnet en Syntus gelden de spitstijden zoals bij ons bekend. Rond deze tijden mag je dus ook met deze vervoerders niet reizen met een keuzedag. Voor de volgende keer, onthoudt dus dat je geen gebruik kan maken van je keuzedag tijdens de spitsuren. Dan het herstellen van de €30 euro, hiervoor dien je echt bij de vervoerder te zijn waarbij je hebt ingecheckt. Dit kunnen wij helaas niet voor je herstellen!
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.