beantwoord

bij verkeerde vervoerder ingecheckt

  • 12 April 2022
  • 2 reacties
  • 569 Bekeken

Goedenmorgen, mijn zoon heeft gisteren op Amersfoort station bij de verkeerde vervoerder ingecheckt namelijk bij conexxion.

Hij reisde met de ns naar Utrecht heeft daar netjes uitgecheckt maar heeft een boete gehad.

Wat kan hij daar tegen doen?

 

Grt Debby 

icon

Beste antwoord door bahnrider 12 April 2022, 09:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een eerste boete wordt nog wel eens kwijtgescholden mits uw zoon zich correct heeft opgesteld naar de conducteur. Pak uw boetekenmerk bij de hand en neem contact op met Klantenservice.

 

In- en uitchecken moet altijd bij dezelfde vervoerder. Het is gedoe om het recht te zetten en makkelijk te voorkomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Wat bedoel je precies met boete? was er echt het uiterst zeldzame geval van een controle door HC? Of gewoon de hersteltarieven die NS dan toepast.

De ontbrekende sjekUIT bij Cnx kan je herstellen bij uitcheckgemist.

Een gemiste (dat is dus de redenering van NS) INsjek kan enkel via servicecentrum ingeboekt worden-uiteraard wordt dan wel de normale ritprijs ook berekend!

En jawel-zeker de helft van alle beginner reizigers maakt vroeg-of soms iets later-dit soort fouten, schijnt niet anders te kunnen

Reageer