beantwoord

bus reizen op rekening met ns flex

  • 17 August 2023
  • 1 reactie
  • 247 Bekeken

 Hallo,

Ik ben in het bezit van een persoonlijke ov chipkaart.
Ik heb een NS Flex weekend vrij abonnement.
het saldo op de kaart is 0 euro. 

ik wil nu binnenkort een bus nemen.
Kan ik met mijn ov chipkaart gewoon inchecken in de bus of moet ik saldo op de kaart zetten?

 

Als ik kijk in mijn ov chipkaart account staat er: Reizen op rekening bus tram metro , klaar voor gebruik.

----- 

Nog een andere vraag, 

Ik heb zoals boven gemeld een Flex weekend vrij abonnement.
ik heb hier ook de optie om 1ste klas te reizen bij genomen.

is dit 1ste klasse reizen steeds actief gedurende de geldigheid van de flex, of moet ik dit 1ste klasse reizen nog ergens activeren? In de ns app staat namelijk wanneer ik niks doe: je reist momenteel 2de klas. Met vervolgens een blauwe knop waar opstaat 1e klas instellen. 

 

mvg

stef

icon

Beste antwoord door Thom 17 August 2023, 04:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Als u een Flexabonnement Weekend Vrij heeft kunt u gewoon in de bus stappen en dan reist u ook voor de bus op rekening. Dat geldt ook voor tram en metro. U krijgt aan het eind van uw maandelijkse periode de rekening voor het gebruik van trein, bus, tram en metro en hoeft geen saldo op uw kaart te hebben of te zetten.

Als u een eerste klas Weekend vrij heeft genomen hoeft u geen eerste klas meer in te stellen en reist u gedurende het weekend eerste klas. Door de week reist u automatisch tweede klas, vol tarief. Als u dan eerste klas wilt reizen, dan kunt u dit met het blauwe schijfje instellen. Overigens raad ik u dan aan om het Dalvoordeelgedeelte bij te kopen. Dat kost weinig extra en dan heeft u in de daluren 40 procent korting.

Bedenk dat losse reizen in de eerste klas voor u door de week nogal duur zijn. U kunt van te voren met de reisplanner zien wat het kost. 

Reageer