Chipkaart defect buiten mijn schuld om.

  • 2 May 2023
  • 11 reacties
  • 131 Bekeken

Geachte forum gebruikers,

 

Mijn ov-chipkaart die slechts 1,5 jaar oud is en kuren vertoont met in en uitchecken (2 a 3 keer proberen voor hij het doet) en in een beschermhouder zit kan ik online vervangen.
Blijkbaar is TLS een privaat bedrijf met monopolie, deze vragen voor een pasje van ongeveer 1 euro aan mij 11 euro om deze te vervangen. Dat is 23,20 gulden een schandalig hoog bedrag.
Aangezien ik een product afneem van de NS en niet van het bedrijf Translink vraag ik mij af waarom ik een chipkaart bij hun moet kopen. In een vrije markt zou ik toch ook een andere chipkaart mogen kopen. Waarom wordt ik gedwongen bij een in mijn ogen criminele monopolist een kaart voor woekerprijzen te kopen? Het voelt alsof je boodschappen doet bij een supermarkt maar verplicht een mandje moet kopen bij een venter voor de deur die er 5 euro voor vraagt.

Is het mogelijk om een NS abonnement te hebben als klant bij de NS zonder dat je voor mij gevoel geld betaald aan een ander privaat bedrijf waar ik eigenlijk niks mee te maken wil hebben? 1100% winst zonder concurrentie, snap niet dat hier geen organisaties achteraangaan.

Waarom is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om Translink maffia BV compleet te negeren en in en uit te checken met de NS app en QR code?

Ik verwacht geen antwoord maar kan heel slecht tegen onrecht en moest dit even kwijt. Hopelijk kunnen we in de toekomst met de App in en uitchecken en zijn we verlost van deze zakkenvullende OV gebruikers afpersende criminele organisatie.


 

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

Reputatie 6
Badge +1

Dan valt 23,20 gulden nog best mee. Het is ook gewoon 511.000 Iraanse rial 🤯 Of 0,3368 Koeweitse dinar, eigenlijk best een koopje als je het zo bekijkt. 

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

1100 % winst maken met een monopolie, een accurate vergelijking met maffia vindt ik geen ranten.

 

Reputatie 7
Badge

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

1100 % winst maken met een monopolie, een accurate vergelijking met maffia vindt ik geen ranten.

 

Dit is duidelijk wel een rant én een flame. Als je respectvol bent, zeg je wat je dwars ligt i.p.v vergelijken met maffia. 

Los van dit heeft het vergelijken naar de oude gulden geen nut. Inflatie is gestegen. 😉

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

1100 % winst maken met een monopolie, een accurate vergelijking met maffia vindt ik geen ranten.

 

Dit is duidelijk wel een rant én een flame. Als je respectvol bent, zeg je wat je dwars ligt i.p.v vergelijken met maffia. 

Het betalen van beschermingsgeld aan de maffia is niet veel anders als het verplichten tot het afnemen van een pas. In beide gevallen heb je geen keus en maak je geld over aan een instantie waar je geen product afneemt en liever geen geld aan overmaakt. Maar prima, jij mag het ranten noemen, dat is jou mening. Mijn mening is dat dit een accurate vergelijking is.

 

Waarom is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om Translink maffia BV compleet te negeren en in en uit te checken met de NS app en QR code?

Omdat men geen fraude wil faciliteren. Abonnementen zijn persoonlijk en zonder foto valt niet te controleren of u degene bent die op uw abonnement reist of dat u er iemand anders op laat reizen.

Waarom is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om Translink maffia BV compleet te negeren en in en uit te checken met de NS app en QR code?

Omdat men geen fraude wil faciliteren. Abonnementen zijn persoonlijk en zonder foto valt niet te controleren of u degene bent die op uw abonnement reist of dat u er iemand anders op laat reizen.

Dat klinkt inderdaad vrij logisch ja. Daar had ik nog niet over nagedacht. 

Reputatie 7
Badge

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

1100 % winst maken met een monopolie, een accurate vergelijking met maffia vindt ik geen ranten.

 

Dit is duidelijk wel een rant én een flame. Als je respectvol bent, zeg je wat je dwars ligt i.p.v vergelijken met maffia. 

Het betalen van beschermingsgeld aan de maffia is niet veel anders als het verplichten tot het afnemen van een pas. In beide gevallen heb je geen keus en maak je geld over aan een instantie waar je geen product afneemt en liever geen geld aan overmaakt. Maar prima, jij mag het ranten noemen, dat is jou mening. Mijn mening is dat dit een accurate vergelijking is.

 

"Translink BV, die in mijn ogen meer een vergelijking heeft met maffiapraktijken"

​​​​​Dát is een vergelijking. Een verbastering gebruiken van een bedrijfsnaam is niet respectvol.

"Translink maffia BV"

Serieus? Je mag best wat minder ranten, hoor. 🙂

1100 % winst maken met een monopolie, een accurate vergelijking met maffia vindt ik geen ranten.

 

Dit is duidelijk wel een rant én een flame. Als je respectvol bent, zeg je wat je dwars ligt i.p.v vergelijken met maffia. 

Het betalen van beschermingsgeld aan de maffia is niet veel anders als het verplichten tot het afnemen van een pas. In beide gevallen heb je geen keus en maak je geld over aan een instantie waar je geen product afneemt en liever geen geld aan overmaakt. Maar prima, jij mag het ranten noemen, dat is jou mening. Mijn mening is dat dit een accurate vergelijking is.

 

"Translink BV, die in mijn ogen meer een vergelijking heeft met maffiapraktijken"

​​​​​Dát is een vergelijking. Een verbastering gebruiken van een bedrijfsnaam is niet respectvol.

Respect moet je ook verdienen, wat mij betreft verdient Translink sowieso geen respect. Moet aangepakt worden als monopolie zodat consumenten wat te kiezen hebben.

Reputatie 7
Badge

Iets haten hoeft niet meteen geuit te worden in een naamsverbastering. De respect ligt bij jezelf. Met zulke taal maak je een topic overigens niet gezelliger. In mijn 30 jaar op internet heb ik wel vaker een topic zien 'ontsporen', en dat is zonde.

Je kan heus netjes blijven, Jan. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer buiten jouw schuld een OV-chipkaart defect raakt binnen 2 jaar, heb je recht op gratis vervanging.

Reageer