Geachte forum gebruikers,
Mijn ov-chipkaart die slechts 1,5 jaar oud is en kuren vertoont met in en uitchecken (2 a 3 keer proberen voor hij het doet) en in een beschermhouder zit kan ik online vervangen.
Blijkbaar is TLS een privaat bedrijf met monopolie, deze vragen voor een pasje van ongeveer 1 euro aan mij 11 euro om deze te vervangen. Dat is 23,20 gulden een schandalig hoog bedrag.
Aangezien ik een product afneem van de NS en niet van het bedrijf Translink vraag ik mij af waarom ik een chipkaart bij hun moet kopen. In een vrije markt zou ik toch ook een andere chipkaart mogen kopen. Waarom wordt ik gedwongen bij een in mijn ogen criminele monopolist een kaart voor woekerprijzen te kopen? Het voelt alsof je boodschappen doet bij een supermarkt maar verplicht een mandje moet kopen bij een venter voor de deur die er 5 euro voor vraagt.
Is het mogelijk om een NS abonnement te hebben als klant bij de NS zonder dat je voor mij gevoel geld betaald aan een ander privaat bedrijf waar ik eigenlijk niks mee te maken wil hebben? 1100% winst zonder concurrentie, snap niet dat hier geen organisaties achteraangaan.
Waarom is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om Translink maffia BV compleet te negeren en in en uit te checken met de NS app en QR code?
Ik verwacht geen antwoord maar kan heel slecht tegen onrecht en moest dit even kwijt. Hopelijk kunnen we in de toekomst met de App in en uitchecken en zijn we verlost van deze zakkenvullende OV gebruikers afpersende criminele organisatie.