beantwoord

Er staat bij mijn reishistorie dat ik niet heb in of uitgecheckt maar mijn begin en eindstation staan er wel

  • 5 February 2023
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Er staat bij mijn reishistorie dat ik niet heb in of uitgecheckt maar mijn begin en eindstation staan er wel. Ik ben door de poortjes heengegaan bij amsterdam rai en ben uitgestapt bij rotterdam centraal. Bij amsterdam rai staat 10 euro en niet in/uitgecheckt en bij rotterdam centraal staat 10,02 en niet in/uitgecheckt. De reis van Rai naar Rotterdam met mijn abbonement was precies 10,02 (de heenweg). Is het nou wel of niet goed doorgekomen en waar komt die extra 10 euro vandaan?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 5 February 2023, 16:49

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Carlijn0302 en welkom bij onze Community!

Dat klinkt alsof er iets niet helemaal goed is gegaan. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij het kunnen onderzoeken.

Badge +3

Transacties kunnen er even (meestal een dag of twee) over doen om tot een complete reis te komen, dus als je een losse incheck en losse uitcheck ziet die eigenlijk ‘bij elkaar horen’ dan is er meestal weinig aan de hand.

Zodra deze samengevoegd zijn zal de €10 (voor een gemiste uitcheck) verdwijnen, in ieder geval bij NS Flex.

Wat voor abonnement heb je, en op welke datum was je reis?

Bij NS Flex zou zo’n correctie bij reizen met korting namelijk €20 of €16 (spits) of €12 (dal) zijn, bij reizen op saldo is het €10 en dat wordt van het saldo op je kaart afgeschreven en heb je recht op geld terug.

Via een Mijn OV-chip account kan je de transacties ook inzien, maar dan zonder prijs erbij in geval van NS Flex.

Reageer