Geachte heer of mevrouw,
Graag leg ik u het volgende voor:
Op vrijdag 20 oktober 2023 was er busverkeer in verband met onderhoudswerkzaamheden op het traject Eindhoven/Venlo.
Mijn wekelijkse reizen zijn van Deurne maar Rosmalen en retour enkele dagen later vanuit den Bosch of Rosmalen naar Deurne.
Op 20-1023 om 06:14 uur heb ik ingecheckt via de paal op het station en ben in de bus gebracht naar Helmond.
Aangekomen op station Helmond kun je niet het station op vanuit de bus naar het perron zonder weer langs een incheckpunt te gaan. Dit gebeurde om 06:40 om daar met de trein mijn traject te vervolgen.
En hier gaat het dus twee keer fout:
- Er wordt € 10:00 afgeschreven met de melding niet uitgecheckt
- Bij het inchecken wordt een vol tarief berekend van Helmond naar Rosmalen en wordt de korting niet toegepast terwijl mijn reis begon om 06:14 uur en daar dus wel recht op heb.
In uw mail over geconstateerde afwijkingen staat dat je tot een jaar na melding van een geconstateerde afwijking bij in- of uitchecken kunt reageren. Zie onderstaand:
Via uw reishistorie in MijnNS kunt u de reisgegevens die wij nodig hebben voor teruggave invullen. Nadat u het formulier in MijnNS heeft verzonden, ontvangt u het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terug. U kunt dit bedrag als saldo op uw OV-chipkaart zetten bij de NS-kaartautomaat of bij ieder ander OV-chipkaart oplaadpunt. Dat kan tot 1 jaar na ontvangst van dit bericht.
Wanneer ik dan de reishistorie open en wil declareren staat er: De maximumtermijn van 6 maanden voor geld terug vragen is verstreken.
Ik zag nl. op 9 april en 17 februari ook een melding van niet uitgecheckt die ik wil claimen van Rosmalen naar Deurne met een restitutie van € 2,08 per keer
Retourbedragen:
- 20-10-2023 € 10,- wel ingecheckt
- 20-10-2023 € 5,- te veel berekend 100% in plaats van 60%
- 09-04-2023 € 2,08 wel uitgecheckt
Klantnummer
1999651