beantwoord

Foute afschrijving

  • 25 July 2023
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

referentienummer is 80375608

Afgeschreven van je OV-Chipkaart

€ 10,00

Prijs van je reis Grou-Jirnsum - Groningen

- € 14,26

Wat je terugkrijgt op je bankrekening

€ -4,26

Je reis was duurder dan wat er van je OV-Chipkaart is afgeschreven. Het verschil hoef je niet terug te betalen.

Het is niet goed gegaan, Ik ben op een keuze dag gereisd op 13 juli van Grou naar Groningen Inchecken in grou is goed gegaan, uitchecken in Leeuwarden ook, maar het inchecken in Leeuwarden naar Groningen kennelijk niet waardoor het uitchecken in Groningen gezien word als inchecken. Ik heb dat nu in mijn ns aangegeven maar het systeem geeft nu aan dat de kosten hoger zijn dan het afgeschreven €10, maar dat klopt niet want ik heb de gehele reis gereisd op een keuzedag, dus graag €10 retour.

 

Met vriendelijke groet, Pieter Langius

icon

Beste antwoord door mrfreeze 25 July 2023, 12:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Pieterlangius,

Je kunt de e-mail met de afwijzing beantwoorden en daar je verhaal doen. De claim zal dan opnieuw worden bekeken door een medewerker. Verander het onderwerp van de mail niet.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt ook steeds in de daluren ingecheckt met keuzedag? Wanneer je in de spits incheckt of in de spits overstapt naar een andere vervoerder betaal je vol tarief. Gezien de €10 instaptarief lijk je een van beiden gedaan te hebben.

Badge +3

Als die handeling in Groningen in de spits was klopt het wel dat het een losse incheck wordt, want de uitcheck in Leeuwarden was meer dan 35 minuten eerder. Ik neem aan dat je een Arriva paaltje gebruikt hebt?

Omdat je op saldo reist lukt het misschien om Groningen - Groningen in te vullen op uitcheckgemist.nl of anders via de Klantenservice de incheck laten corrigeren (niet gereisd), want via Mijn NS kan je volgens mij niet 2x hetzelfde station invullen.

Reageer