Goedemiddag,
Ik moest mijn OV-chipkaart vervangen aangezien deze verlopen was. Normaal gesproken zou ik een nieuwe kaart automatisch moeten krijgen met een NS Flex abonnement maar ik heb niets ontvangen. Ik heb via OV-chipkaart aangevinkt: OV pas (bijna) verlopen en alle gegevens ingevuld. Ik heb hiervoor 7,50 euro betaald. Ik heb inderdaad een nieuwe kaart ontvangen. Afgelopen vrijdag 3/3/2023 bleek bij het inchecken dat ik niet kon reizen op mijn nieuwe pas. Op Utrecht-Centraal vertelde een medewerkster van NS dat ik een vervangende kaart had moeten aanvragen. Ik had kennelijk een nieuwe besteld. Vandaag heb ik via de site bij OV-chipkaart het oude nummer geblokkeerd en met een koppelcode de nieuwe kaart geactiveerd. Ik werd bij telefonisch contact met OV-chipkaart verwezen naar de NS voor het regelen van het Flex abonnement (wat ik al had...)
Bij de NS hoorde ik dat ik de 7,50 euro retour krijg op mijn rekening. Dat is prettig. Maar kennelijk is het (niet alleen voor mij) erg lastig en vooral zeer onduidelijk wat je wel/niet moet doen indien je OV kaart (bijna) verlopen is. Ik dacht het goed gelezen te hebben en op de juiste manier aangevraagd te hebben maar uiteindelijk is het een heel gedoe om weer te kunnen reizen.
Verder had ik een aanbieding via de mail ontvangen van NS dat ik 3 maanden kon reizen met een korting voor 2,20 euro per maand ipv 5,60 euro bij een NS Dal abonnement. Deze actie is gisteren verlopen dus ik ben deze korting voor de komende maanden kwijt! Erg vervelend! Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen veranderen en vooral verbeteren!
Yvonne de Hoog
Gedoe met nieuwe OV-chipkaart / NS Flex (dal) abonnement
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Yvonne de Hoog en welkom bij de NS Community.
Vervelend om te lezen dat dit proces is misgegaan. Ik durf niet te zeggen wat er precies is misgegaan, maar het proces om handmatig een vernieuwende kaart aan te vragen ligt bij de OV-chipkaart. Hoe zij dat hebben ingerecht of hoe duidelijk het is kan ik helaas niet aangeven.
Als je de oude kaart hebt geblokkeerd en een ‘verse’ nieuwe kaart hebt gekregen dan zal het oude NS Flex abonnement stopgezet moeten worden en een nieuwe besteld op de nieuwe kaart. NS Flex abonnementen kunnen niet worden overgezet op een andere kaart. Ik begrijp dat je dit al hebt gedaan en daardoor de recente actie bent kwijtgeraakt. Heb je dat nog besproken met mijn collega's van de Klantenservice? Wellicht kan daar nog iets in betekend worden namelijk.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.