beantwoord

Geen automatische kaartvernieuwing (ondanks NS abbo)

  • 8 April 2022
  • 6 reacties
  • 306 Bekeken

Afgelopen jaar is mijn persoonlijke OV kaart verlopen met Dal Voordeel abbonement. 

Op de site staat het volgende: 

Als je OV-chipkaart verlopen is en je bent in het bezit bent van een NS-abonnement, zorgt NS er automatisch voor dat je een nieuwe chipkaart krijgt. Eventueel vragen we je voor afloop van je huidige kaart om een digitale pasfoto te uploaden

 

Ik heb helaas nooit een mail ontvangen of een nieuwe pas. Wie of wat moet ik hiervoor doen? NS verwijst mij naar OV chipkaart en andersom...

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 April 2022, 10:29

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Als de kaart inmiddels verlopen is, dan moet u zelf uw OV-chipkaart vernieuwen. Dat kost u 7,50 euro. Deze kosten kunt u daarna terugvragen via de klantenservice van NS.

De tekst op de website is dus niet helemaal correct. In principe zorgt NS ervoor dat abonnementhouders enige weken vóór het verlopen een nieuwe kaart krijgen. Als in dat proces iets misgaat, dan kan NS dat niet meer regelen en moet de abonnementhouder dat zelf doen en daarna de kosten terugvragen.

Dank!

Reputatie 7
Badge +1

Die start-mail met vraag of oude pasfoto nog geldig is belandt nogal eens in de spam.

En veel mensen vergeten tegenwoordig verhuizingen door te geven, want alles it toch op de online mail ingesteld?

Hoi, Ik heb ontdekt dat mijn kaart verlopen is in  januari )omdat ik de kaart niet zo vaak gebruik) maar mijn abonnement loopt gewoon door want ik heb wel betaald voor het komende jaar. Ik heb geen bericht ontvangen van NS en hoe kom ik nu alsnog aan een nieuwe kaart waar mijn abonnement opstaat?

Reputatie 7
Badge +3

Zelf op de site van OV-Chipkaart.nl kaartvenieuwing aanvragen en dan bij NS de kosten van de nieuwe kaart terug vragen. 

Het gaat vaker mis bij de kaartvernieuwing vanuit NS

 

Dank je en wel omslachtig als de NS zelf geen nieuwe kaart stuurt…:

Reageer