Geen saldo op ov-chipkaart na opladen | NS Community
beantwoord

Geen saldo op ov-chipkaart na opladen

  • 4 November 2014
  • 46 reacties
  • 20669 Bekeken

Hallo,

Op 2 november heb ik mijn ov chipkaart opgeladen met 10 euro op spijkenisse centrum. Op het scherm was te zien dat het opladen geslaagd was. Later probeer ik in te checken op Rotterdam centraal en vertelt dat mijn tegoed te laag is. Uiteindelijk kijk ik op de automaat en zie dat mijn 10 euro niet op mijn ov chipkaart is bijgeschreven.
Wel is mijn 10 euro van mijn rekening af geschreven. Hoe krijg ik mijn geld terug, of dat het alsnog op mijn chip kaart wordt gezet waar ik recht op heb?

Mvg, Vera van wijngaarden
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 4 November 2014, 13:55

Bekijk origineel

46 reacties

Goed dat je ons hebt gevonden om je vraag te stellen, Vera. Wat er precies is misgegaan kan ik niet voor je nagaan. Als het geld van je rekening is afgeschreven, maar niet op je ov-chipkaart is geladen, dan wordt het geld automatisch teruggestort.

Ik verplaats je topic naar 'OV-Chipkaart' en verander de titel zodat het topic goed vindbaar blijft.
Beste Klaas-Jan NS<

ik heb precies ditzelfde probleem gehad, heel wat telefoontjes (belkosten) en reizen naar verschillende service punten ben ik nog geen stap verder.. nu lees ik deze reactie van jou, het stelt mij enigszins gerust maar aan de andere kant wil ik toch graag weten of het echt zo is. het is een beetje te mooi om waar te zijn. kun jij mij misschien vertellen na hoeveel tijd het wordt teruggestort??

Beste Vera van Wijngaarden<

kun jij mij vertellen of jouw geld daadwerkelijk is teruggestord??

Groetjes Celine (in paniek en het spoor bijster)
Badge
He Celine, welkom op het forum. Indien het bedrag niet op je kaart staat, maar wel is afgeschreven, dan ontvang je binnen 4 werkdagen het bedrag op je rekening. Wanneer is dit gebeurd en heb je opgeladen bij een ophaalpunt bij de Primera/AH etc. of bij een NS kaartautomaat? Heb je met je pinpas betaald of met muntgeld?
hallo Leny,

ik heb mijn kaart opgewardeerd bij een primera in amsterdam, maandag ochtend kon ik nog wel inchecken maar uitchecken ging niet meer.. ik heb mijn kaart dus inmiddels meer dan een week geleden opgewardeerd en mijn geld is nog steeds niet teruggestort. ik heb betaald met pinpas btw.
Reputatie 1
Badge
Dit kan ENKEL bij de RET zijn geweest-beetje merkwaardig dat nu opeens NS wel weet hoe de concurrerende andere vervoerders hiermee omspringen?
@celine; CHECK als je toch in de buurt bent van station de reisgeschiedenis -hou je kaart tegen de chipknop en kies reishistorie. Dikkan kans dat je hebt UITgesjekt ipv IN-daarvan komen hier elke dag 10tallen voorbeelden voorbij. En dan geldt zeker dat automatisch terugstorten niet.
Het is inderdaad mogelijk dat er verkeerd is in- of uitgecheckt. In dat geval kan er telefonisch contact worden opgenomen met NS Klantenservice. Ook kan er een privébericht naar een van de moderators worden gestuurd met NAW-gegevens, geboortedatum. OV-chipkaartnummer, reisdatum, traject en IBAN-nummer. Vervolgens kan het teveel betaalde bedrag worden gerestitueerd.

Als het saldo bij een NS Kaartautomaat is opgeladen en het geld niet is teruggestort, dan kan er een kopie van het bankafschrift met een begeleidende brief worden gestuurd naar NS Klantenservice.
Als dit niet bij een NS Kaartautomaat was, dan adviseer ik contact op te nemen met Klantenservice OV-chipkaart.
Dit kan ENKEL bij de RET zijn geweest-beetje merkwaardig dat nu opeens NS wel weet hoe de concurrerende andere vervoerders hiermee omspringen?
@celine; CHECK als je toch in de buurt bent van station de reisgeschiedenis -hou je kaart tegen de chipknop en kies reishistorie. Dikkan kans dat je hebt UITgesjekt ipv IN-daarvan komen hier elke dag 10tallen voorbeelden voorbij. En dan geldt zeker dat automatisch terugstorten niet.


ik heb t gecheckt, ik heb gewoon ingecheckt maandagochtend.. wat wel apart is is dat ik de rest van de dag (19-01) en mijn reizen van de dag daarna (20-01) niks kan terugzien, al heb ik die twee dagen echt wel gereisd.. de dame bij het loket van gvb bij station Lelylaan heeft mij gelukkig kunnen helpen, ze heeft mij duidelijk uitgelegd hoe ik een claim formulier via de gvb site moet invullen. Dit probeer ik nu te doen (de site werkt niet echt helemaal toppie) ik hoop echt dat dit t laatste is dat ik moet doen want ik begin echt heel erg vermoeid te raken van al dit gedoe.. en het is idd vrij apart dat de ns mij kan helpen met dit probleem 😳 maarja ik ben iig blij dat iemand wil helpen
Het is inderdaad mogelijk dat er verkeerd is in- of uitgecheckt. In dat geval kan er telefonisch contact worden opgenomen met NS Klantenservice. Ook kan er een privébericht naar een van de moderators worden gestuurd met NAW-gegevens, geboortedatum. OV-chipkaartnummer, reisdatum, traject en IBAN-nummer. Vervolgens kan het teveel betaalde bedrag worden gerestitueerd.

Als het saldo bij een NS Kaartautomaat is opgeladen en het geld niet is teruggestort, dan kan er een kopie van het bankafschrift met een begeleidende brief worden gestuurd naar NS Klantenservice.
Als dit niet bij een NS Kaartautomaat was, dan adviseer ik contact op te nemen met Klantenservice OV-chipkaart.


ja die heb ik als eerste gebeld een volle week geleden, die stuurde bij door naar scheidt&bachmann, die mij doorstuurde naar CCV, die mij doorstuurde naar ov-service.nl, en die site stuurde mij door naar GVB. Lachen man een OV-chipkaart! echt SUPER HANDIG!!
Hallo!

Hetzelfde is mij gisteravond overkomen bij NS Station Hilversum.

Ik heb betaald en op het beeldscherm stond dat het is opgeladen, "volgende klant"…

Maar aan het einde van mijn reis heb ik op mijn saldo gekeken en zag ik dat de kaart niet opgeladen was.

Ik wil het hier nu vermelden zodat het gedocumenteerd is.
Ik wacht nu 4 dagen om te zien wat er gebeurt.

Met vriendelijke groeten,

Joanna Asmus
Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?
Badge
Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?

Waar heb je het bedrag opgeladen en welk bedrag heb je opgeladen? Was dit bij een NS kaartautomaat of bij een OV oplaadpunt?
Station Culemborg, 10 euro bij NS kaartautomaat

Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?

Waar heb je het bedrag opgeladen en welk bedrag heb je opgeladen? Was dit bij een NS kaartautomaat of bij een OV oplaadpunt?
Badge
Station Culemborg, 10 euro bij NS kaartautomaat

Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?

Waar heb je het bedrag opgeladen en welk bedrag heb je opgeladen? Was dit bij een NS kaartautomaat of bij een OV oplaadpunt?


Hm, normaliter zou ik je doorverwijzen naar onze klantenservice. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Dan kijk ik even met je mee. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Ik heb je een bericht gestuurd

Station Culemborg, 10 euro bij NS kaartautomaat

Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?

Waar heb je het bedrag opgeladen en welk bedrag heb je opgeladen? Was dit bij een NS kaartautomaat of bij een OV oplaadpunt?


Hm, normaliter zou ik je doorverwijzen naar onze klantenservice. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Dan kijk ik even met je mee. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Station Culemborg, 10 euro bij NS kaartautomaat

Afgelopen donderdag is dit geintje ook bij mij overkomen. Hoe nu verder?

Waar heb je het bedrag opgeladen en welk bedrag heb je opgeladen? Was dit bij een NS kaartautomaat of bij een OV oplaadpunt?


Hm, normaliter zou ik je doorverwijzen naar onze klantenservice. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Dan kijk ik even met je mee. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.


Het geld wordt toch automatisch teruggestort in zulke situaties bij een NS automaat ?
Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag op Sloterdijk (GVB-automaat) 10 euro op mijn OV-chipkaart gezet, alleen is dit niet gelukt doordat ik mijn OV-chipkaart te vroeg uit het automaat haalde. De 10 euro is echter wel van mijn rekening afgeschreven. Krijg ik ook binnen 4 werkdagen mijn geld weer teruggestort?

Alvast bedankt
Hoi esmeevdw, wanneer er iets misgaat met het opladen van saldo bij een NS Kaartautomaat wordt dit bedrag automatisch weer teruggestort. Hoe dit werkt bij een automaat van de GVB weet ik echter niet. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met het GVB.
Hallo, vanmiddag heb ik mijn ov chipkaart bij een NS automaat in Driebergen opgeladen met 10 euro. Ik kon ook in en uitchecken. Toen ik terug wilde reizen was mijn saldo verdwenen en moest ik opnieuw met 10 euro opladen. Het bedrag is wel twee keer van mijn bankrekening afgeschreven. Nu lees ik dat het 4 werkdagen duurt en het bedrag dan terug gestort zou zijn. Ik wacht dit af, maar wil het wel vernoemd hebben in dit forum.
Hoi Purdey, welkom op het NS Serviceforum! Afwachten is inderdaad het beste. Mocht je het niet teruggestort krijgen dan is het handig wanneer wij dit even voor je gaan nakijken. Je kunt hiervoor contact opnemen via een van deze kanalen. Je mag mij ook een privébericht sturen met je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en IBAN. Hou er dan wel rekening mee dat het even kan duren voordat ik er naar kan kijken aangezien ik niet elke dag forumdienst heb en dus niet elke dag mijn berichten bekijk.
Hallo Annewil,

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Alvast bedankt voor je moeite.
Annewil is morgen weer aanwezig. Dan zal ze je privébericht beantwoorden!
Dankje voor je reactie. Ik wacht haar reactie af.
Ik heb woensdag (3 dagen geleden) 20 euro opgeladen op Schiedam Centraal. Nu kwam ik er achter dat het niet op mijn anonieme ov-chipkaart is gezet, maar het geld wel van mijn rekening is gehaald. Dus moest ik gisteren weer 20 euro opladen. Gelukkig werd het toen wel op mijn ov-chipkaart gezet. Ik wil het geld graag terug hebben.
P.S.: Ik heb die 20 euro van woensdag van een automaat af laten schrijven waar 'verkoop & opladen' op staat.
Hallo Jeffrey Shu, wat vervelend dat dit mis is gegaan.
Het is van belang om te weten bij welke automaat je dit hebt gedaan. Was dit bij een NS kaartautomaat?
Hallo Miriam, dit was bij een RET automaat. Ik heb hun al een mailtje gestuurd. Bedankt voor de moeite. ]

Reageer