beantwoord

Geen uitcheck in "Mijn OV reishistorie", wel in "Laatste check-in of check uit met NS"

  • 23 October 2023
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Goedendag,

Op dinsdag 10 oktober 2023 ben ik in Middelburg om 18:25 uur ingecheckt voor de stoptrein van 18:29 uur richting Roosendaal. In Goes is de trein echter tot stilstand gekomen, omdat de brug op het traject daarna defect was en daardoor open bleef staan. De trein kon dus niet verder rijden. Aanvankelijk heb ik nog het nieuws op het perron afgewacht, maar toen ik te horen kreeg dat het nog tot minimaal 21:30 uur zou duren voordat het probleem zou zijn opgelost, ben ik om 19:30 uur in Goes uitgecheckt en heb ik alternatief vervoer geregeld naar mijn eindbestemming Bergen op Zoom.

Mijn eindstation heb ik niet met NS kunnen bereiken en daarnaast was ik met meer dan een uur vertraging thuis. Ook heb ik voor het alternatieve vervoer kosten gemaakt. Ik wil daarom graag een beroep doen op de regeling "Geld terug bij vertraging”. Maar wat blijkt nu: mijn uitcheck in Goes is niet goed in mijn NS-account geregistreerd, zodat ik geen geld terug kan vragen via Mijn OV reishistorie. Dit is vreemd, in de eerste plaats omdat het station van Goes over poortjes beschikt, zodat je het station niet kunt verlaten zonder uit te checken. Maar nog vreemder is dat mijn uitcheck in Goes wel in het overzicht "Laatste check-in of check uit met NS” stond. Daarvan heb ik een screenshot gemaakt. 

Ik heb met NS klantenservice contact opgenomen, maar de medewerker die ik te spreken kreeg zei dat ik het "via internet” moet oplossen. Aangezien dit niet op een normale manier via Mijn OV Reishistorie gaat, zou ik graag via NS Community horen hoe dit kan en hoe ik nu het beste deze situatie kan oplossen.

Voor de volledigheid: ik heb zojuist maar een claim ingediend voor mijn ochtendreis van 10 oktober 2023 (die zonder vertraging is verlopen) in de hoop dat ik dan mijn verhaal kan toelichten nadat mijn claim is afgewezen.

icon

Beste antwoord door Robert B 23 October 2023, 20:08

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zelfs al is de laaste ‘uitcheck bij NS’ bekend dan duurt het bij Flex soms alsnog lang voordat die verwerkt is. 13 dagen is natuurlijk wel erg lang, maar geen uitzondering.

Geef in je claim (formulier) aan dat je naar Bergen op Zoom wilde, dat station niet bereikt hebt en daarom in Goes uitgecheckt hebt.

Reageer