Geen uitnodiging voor uploaden nieuwe pasfoto | NS Community
beantwoord

Geen uitnodiging voor uploaden nieuwe pasfoto

  • 8 May 2023
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb al ca. 25 jaar dezelfde pasfoto op mijn NS-abonnement staan en nog nooit een uitnodiging ontvangen voor het uploaden van een actuele foto. De huidige kaart verloopt per 28-06-2023.
Graag ontvang ik een uitnodiging voor het uploaden van een nieuwe pasfoto. 
Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Robert B 8 May 2023, 23:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens en u hierbij niet helpen. Je zou nu zo ongeveer een verzoek moeten krijgen om een nieuwe pasfoto te uploaden, maar helaas gaat dat de laatste tijd mis. Ik adviseer je daarom om als je dat nog niet hebt een account te maken bij OV-chipkaart.nl. Je kunt dan zien of er kaartvernieuwing is of wordt ingezet. Als er ca. 6 weken tot een maand voor verloop van jouw kaart in jouw account niets over kaartvernieuwing staat, dan kun je zelf een nieuwe kaart aanvragen bij ov-chipkaart. Doe dat via kaartvernieuwing als je een abonnement hebt, deze wordt dan overgezet. De kosten kun je terugvragen na contact met NS klantenservice als je een abonnement hebt.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je binnen 2 maanden voor de einddatum nog niets van NS gehoord hebt dan moet je vanaf 6 weken voor die datum (dus vanaf 17 mei) zelf een kaartvernieuwing doen via https://www.ov-chipkaart.nl (kies voor (Bijna) verlopen kaart vernieuwen)

Je hebt een Mijn OV-chip account nodig, maar eenmaal ingelogd kies je dan voor Mijn kaart is (bijna) verlopen.

Dat kost je € 7,50 maar die kan je terug claimen via de NS Klantenservice.

Bizar dat dit zo vaak mis gaat, maar het lijkt vooral het geval te zijn bij (oude) saldo-abonnementen.

Ik heb al ca. 25 jaar dezelfde pasfoto op mijn NS-abonnement staan.

Zo lang bestaat de ov-chipkaart nog niet, dus hoe komen ze dan aan zo’n oude foto?

Reputatie 3

Ik had hetzelfde probleem, ik kreeg elke keer een nieuwe kaart met alweer de oude foto. Dus ik had dit jaar een nieuwe kaart met een foto uit 2007. Ik heb de klantenservice gebeld, en zo is het uiteindelijk gelukt. Maar het is natuurlijk belachelijk dat dit zo moet, allemaal extra kosten voor iets dat automatisch zou moeten gaan.

Reageer