beantwoord

gegevens kloppen niet met uitchecken


Om het station te verlaten , en de poortjes te passeren moest ik vanzelfsprekend uitchecken , dus heb dat natuurlijk ook gedaan en nu staat er bij mijn gegevens dat ik niet ben uitgecheckd..hoe kan dat of is daar een reden voor ??

icon

Beste antwoord door Robert B 7 March 2023, 19:09

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De verwerking van transacties kan enige tijd duren. Meestal klopt het de volgende dag wel maar het kan ook zomaar enkele weken duren.

Reputatie 7
Badge +3

Meestal duurt het inderdaad even, maar als het op een station is waar meerdere vervoerders rijden, is het ook nog mogelijk dat je door een poortje van de verkeerde vervoerder bent gegaan.

Reputatie 7
Badge +3

De verwerking van transacties kan inderdaad langer duren. Maar bij mij was het bij een reis afgelopen zomer zo dat de reis in zijn geheel niet in mijn reishistorie stond en dat duurde 3 weken. Er stond dus niet dat ik niet uitgecheckt was, de incheck stond er ook niet in.

Het is wel opvallen dat er de laatste tijd steeds vaker meldingen zijn dat reizigers niet in of uitgecheckt zijn. Is er wat aan de hand met de poortjes/paaltjes? Bv dat die de gegevens niet doorsturen? Kan dit komen vanwege de aanpassingen voor OV-Pay?

Reputatie 7
Badge +2

De reishistorie verversen kan ook helpen.

Toen ik gisteren op mijn NS inlogde stond er op de homepage een reis met gemiste check-out van een week eerder. Vervolgens klik ik door naar de volledige reishistorie en toen was die gemiste check-out opeens nergens meer te bekennen. Na weer terugkeren naar de homepage was die opeens ook actueel met recentere transacties.

Badge +3

Voor wat bereft OVpay (toeval of niet), apparaten in met name bussen (mijn ervaring) hebben wat ‘moeite’ met herkennen van kaarten.

Vroeger veegde je een kaart er gewoon langs, nu moet je hem er 3 seconden voor houden voordat het apparaat ook maar ‘piept’ (incheck OK of wat het ding ook maar wil zeggen).

Daarover meer in een ander topic, transitie-fase van ov-chip naar andere in/uitcheckmogelijkheden.

Heeft op zich ook wel te maken met het feit dat je bij NS Flex niets anders te zien krijgt dan ‘Reizen op Rekening’, want anders zou een poortje/paaltje eerst contact moeten maken met een systeem dat je Flex abonnement kent.

Dat kán op zich wel, maar een paaltje/poortje heeft daar (bijna 20 jaar oude techniek) helemaal geen tijd voor, en de reizigers achter je ook niet.

Reputatie 7
Badge +2

Voor wat bereft OVpay (toeval of niet), apparaten in met name bussen (mijn ervaring) hebben wat ‘moeite’ met herkennen van kaarten.

Ze hebben er geen moeite mee, maar omdat er nu meerdere systemen naast elkaar bestaan moet de apparatuur eerst vaststellen wat voor kaart je er voor houdt. Dat kost tijd.

Zodra de OV pas volledig de chipkaart heeft vervangen zou het weer sneller moeten worden, want dan gebruikt alles dezelfde techniek.

Reputatie 7
Badge

De reishistorie verversen kan ook helpen.

Toen ik gisteren op mijn NS inlogde stond er op de homepage een reis met gemiste check-out van een week eerder. Vervolgens klik ik door naar de volledige reishistorie en toen was die gemiste check-out opeens nergens meer te bekennen. Na weer terugkeren naar de homepage was die opeens ook actueel met recentere transacties.

Dan lijkt een deel gewoon een bug in de frontend dus. Kan een van de NSers hier dat melden?

Reputatie 7
Badge

Of nog beter, wellicht wil @Daniel de casus waarin hij dit gezien heeft rapporteren?

Reputatie 7
Badge +3

Was het druk toen je door het poortje ging? M.a.w. kan het zijn dat het poortje nog open was door de in/uitcheck van de voorganger? Of kan het dat jouw kaart een foutmelding gaf, maar je dat niet zag?

Reputatie 7
Badge +2

Of nog beter, wellicht wil @Daniel de casus waarin hij dit gezien heeft rapporteren?

Geen idee hoe te rapporteren @Olav93 , maar zag het toevallig vandaag weer dat de homepage van Mijn NS in eerste instantie achter loopt. Dit keer niet met een gemiste check-out daardoor, maar dat kan dus door toevalstreffers qua timing wel voorkomen (zoals de vorige keer dat ik dit zag).

Twee screenshotjes ter ondersteuning...

Reishistorie op de homepage direct na inloggen (niet actueel)

 

Reishistorie na doorklikken naar volledige historie (wel actueel)

 

Badge +3

Hmm, een Klassewissel geladen (8 maart)? Of was dat die van maandag?

Anders ontbreken nog altijd je reizen van 6 maart...

Reputatie 7
Badge +2

Hmm, een Klassewissel naar 2e klas geladen (8 maart)? Anders ontbreken nog altijd je reizen van 6 maart...

Die missen niet, die waren er niet 😉. Doordeweekse treinreizen op een dag dat ik niet vrij ben heb ik sowieso alleen nu met de stakingen. Dan is 't 's ochtends op het station even een klassewissel laden, kijken of de bus toevallig wel rijdt (gepland 6.29 uur) en zo niet dan gauw voor 6.35 uur inchecken met korting.

Maandag was nou net de enige dag dat de chauffeur van m'n rit zowel 's ochtends als 's middags niet staakte, alle andere dagen had ik de klassewissel altijd nog wel een keer nodig.

Badge +3

Die missen niet, die waren er niet 😉. Doordeweekse treinreizen op een dag dat ik niet vrij ben heb ik sowieso alleen nu met de stakingen. Dan is 't 's ochtends op het station even een klassewissel laden, kijken of de bus toevallig wel rijdt (gepland 6.29 uur) en zo niet dan gauw voor 6.35 uur inchecken met korting.

Maandag was nou net de enige dag dat de chauffeur van m'n rit zowel 's ochtends als 's middags niet staakte, alle andere dagen had ik de klassewissel altijd nog wel een keer nodig.

Pff, verstandig zeg! Wat een gedoe met die stakingen en dan heb jij nog een alternatief (Dal Voordeel met de trein)…

Is dat dan altijd via Utrecht of zou het ook lukken met Connexxion via Ede-Wageningen? Bij dat laatste telt een spits-overstap natuurlijk niet bij reizen op saldo, met Flex zou het kunnen...

Reageer