Mijn OV-kaart is verlopen, maar ik heb mijn nieuwe kaart nog niet ontvangen. Daardoor kon ik niet met mijn abonnement reizen en moest ik losse kaartjes kopen. Kan ik hiervoor geld terugkrijgen (zoals bij een vergeten OV-kaart)?
Welkom op onze NS Community, walh. Als je een NS-abonnement had, waarmee je recht had op korting of vrij reizen, dan kan je inderdaad contact opnemen met onze klantenservice voor restitutie. Bewaar de kaartjes uit de automaat wel goed, want het nummer erop is hiervoor nodig. Een afschrijving of bon is niet voldoende. Bij e-tickets is het ordernummer nodig. Je mag het inderdaad ook doen via dit formulier: https://www.ns.nl/service/?mt=geld-terug&st=vergeten-verloren-ov-chipkaart.
Is de nieuwe kaart wel al aangevraagd, en is het een vervangende kaart, zodat je abonnement wordt overgezet op de nieuwe kaart?
Oké, bedankt! Ik heb inderdaad al wel een nieuwe kaart aangevraagd, ik had hem alleen nog niet binnen. Als het goed is wordt mijn abonnement dan inderdaad overgezet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.