Ik heb een mislukte check-out gehad, waardoor ik gelijk weer ingecheckt ben, waardoor ook mijn saldo weer opgewaardeerd werd, dit hebben wij niet opgemerkt. Vervolgens, uren later, heb ik de terugreis gemaakt, weer ingecheckt, weer is het saldo daardoor opgewaardeerd en heb ik gewoon uitgecheckt. Via gemiste check out heb ik het saldo van de onterechte opwaardering teruggekregen, maar de instantie OV chip zegt het saldo van de onterechte opwaardering niet te kunnen terug boeken naar mijn rekening omdat de OV Chipkaart nog gewoon loopt. Ik moest het saldo maar gewoon ophalen bij de automaat en bewaren voor als ik nog eens reis. Nu reis ik zelden met de trein en ik gebruik de OV chipkaart met name om het station binnen te komen voor de winkels.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik vind het niet erg dat er 1x saldo wordt opgewaardeerd als ik hem heel af en toe gebruik, maar nu staat er meer dan het dubbele bedrag op en kan ik dat kennelijk alleen eraf krijgen door te reizen of door de kaart op te zeggen. Gevolg van dat laatste is dat ik weer kosten moet maken om een nieuwe te krijgen, dus dat ga ik natuurlijk niet doen.