Ik heb schriftelijk een nieuwe pas aangevraagd, aangezien de vorige verlopen is.
Hoe krijg ik nu het geld terug van de oude pas? Gaat dat automatisch?
Ik heb schriftelijk een nieuwe pas aangevraagd, aangezien de vorige verlopen is.
Hoe krijg ik nu het geld terug van de oude pas? Gaat dat automatisch?
Hallo P.W.M. Kamphuis en welkom bij de NS Community,
Indien je je kaart hebt laten vervangen dan krijg je de optie om het saldo van de oude kaart over te zetten of terug te laten storten naar jouw IBAN. Als je een nieuwe kaart hebt besteld dan zal het saldo niet terug worden gestort. Je kan dan de oude kaart laten blokkeren en zodoende het saldo terug krijgen. Dat kan via de website van de OV-chipkaart. Ben je ook in het bezit van een NS abonnement?
Welkom bij de NS Community!
Als je een kaartvernieuwing gedaan hebt via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm krijg je het saldo automatisch terug.
Bij een kaart die al (lang) verlopen is ligt het er aan of men bij OV-chipkaart je (rekening) gegevens al had en je kaart gekoppeld was aan een Mijn OV-chip account. Zo ja, dan krijg je het ook automatisch terug (daar krijg je dan een mail over).
Heb je een week na de einddatum nog niets gehoord van OV-chipkaart, dan vul je gegevens hier in https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen.htm#/ (kan ook meteen na de einddatum).
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.