Skip to main content

haperende poortjes station Alexander/onterechte correctietarief

  • 30 June 2024
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Beste mensen, Heeft iemand afgelopen donderdagmiddag (27 juni) rond 15, 16 of 17 uur problemen ondervonden bij het inchecken op station Rotterdam Alexander? De poortjes stonden namelijk open, desondanks heb ik mijn kaart gescand (zonder te kijken of inchecken daadwerkelijk was gelukt, want ik moest hollen voor de trein). Bij controle bleek dat ik niet was ingecheckt. De conducteur kon ook niet checken of er daadwerkelijk een storing was, wat ik vreemd vond. Ik kreeg meteen een boete. Hoor graag of er mensen zijn die ook problemen hebben gehad bij het inchecken

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De ervaren hap hier geeft altijd het advies om bij elke incheck te kijken wat de melding is. Het feit dat de poortjes geopend zijn, betekent ook niet dat de poortjes niet werken, dat doen ze dan doorgaans echt nog wel. Ze staan vaak bij irreguliere zaken uit voorzorg open. Voor een conducteur is het lastig om na te gaan of de poortjes inderdaad defect zijn of waren. Via NS Klantenservice kan dat, weliswaar met wat moeite, nog wel.

Leuk of niet, als u geen geldige incheck heeft, is de boete terecht, maar als het poortje inderdaad defect was, wordt die kwijtgescholden. Het komt echter maar zeer zelden voor dat poortjes niet werken, al kan het wel zo zijn. 030 7515155.

Nogmaals, kijk altijd naar de melding die u krijgt bij het in- en uitchecken. Dan had u kunnen zien dat er geen incheck was, u bent er altijd zelf verantwoordelijk voor dat u met een  correcte incheck reist, zo werkt het nu eenmaal.

Badge +3

Een oud artikel https://www.ad.nl/rotterdam/ns-tobt-met-haperende-poortjes-op-station-rotterdam-alexander~a320f51c/ (met op de foto iemand die het niet zo nauw neemt met de buigbaarheid van zijn ov-chipkaart) 😥

Een oud artikel......

Uit 2019, dat is al weer 5 jaartjes geleden.

Zou het probleem van @Bina OV daar nog door veroorzaakt kunnen zijn ?

Badge +3

Nee, maar het komt dus ooit voor en dan kan je helemaal niet inchecken. Meestal staat dat dan ook wel op het scherm van poortjes (bijv. bij een brandmelding). Aan de andere zijde staat dan ‘verlaat direct het station’.

Driebergen-Zeist had korter geleden iets soortgelijks, met als verschil dat de paaltjes daar op zich wel werkten maar de transacties niet doorgaven. Gevolg: incomplete reizen.

Kan goed zijn dat de poortjes op Alexander de transacties alsnog later doorgeven, maar dan zou bij controle in de trein gewoon een incheck zichtbaar zijn.

Meestal staan de poortjes open omdat de noodknop is bediend. Onlangs nog getuigen van hoe je je zoontje opvoeding geeft.

Je stapt uit de trein, loopt naar de noodknop, tilt zoontje van 3 jaar ofzo op, welke dan de noodknop mag bedienen, floep, alle poortjes open.......

Reageer