beantwoord

hoe reis ik het beste

  • 16 February 2023
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo ik had even een vraag. 
ik reis bijna nooit met de trein dus heb een beetje hulp nodig. Maar ik heb zaterdag avond een feest en moet rond 22h de trein naar Zaandam nemen. En ik wil tussen 4-5h de trein terug naar Den Haag pakken. Maar wat voor kaarten kan ik dan het beste kopen? Of moet ik gewoon in en uit checken met een ov? Als ik een ov moet gebruiken hoeveel geld moet ik er dan op zetten? Graag een beetje hulp.  

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 February 2023, 11:05

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Hebt u al een OV-chipkaart? Dan kunt u inderdaad daarop saldo laden en in- en uitchecken. Er moet minimaal 16 euro op de kaart staan om in te kunnen checken.

U kunt tegenwoordig bij NS ook in- en uitchecken met uw betaalpas, als deze geschikt is voor contactloos betalen. De reiskosten worden dan later van uw bankrekening afgeschreven.

Als u dat liever niet doet, dan kunt u ook e-tickets kopen. U koopt dan twee keer een e-ticket enkele reis. Omdat de heen- en de terugreis op verschillende dagen plaatsvinden, kunt u geen dagretour kopen. U kunt e-tickets ook kopen in de NS-app. Houd er rekening mee dat e-tickets na aankoop niet meer te annuleren of te wijzigen zijn.

U kunt ook twee keer een enkele reis op een eenmalige chipkaart kopen bij een kaartautomaat op het station, maar dan betaalt u twee keer een euro extra vergeleken met de kosten van een e-ticket of reizen met een OV-chipkaart of betaalpas.

Reputatie 7
Badge +1

Hallo ik had even een vraag. 
ik reis bijna nooit met de trein dus heb een beetje hulp nodig. Maar ik heb zaterdag avond een feest en moet rond 22h de trein naar Zaandam nemen. En ik wil tussen 4-5h de trein terug naar Den Haag pakken. Maar wat voor kaarten kan ik dan het beste kopen? Of moet ik gewoon in en uit checken met een ov? Als ik een ov moet gebruiken hoeveel geld moet ik er dan op zetten? Graag een beetje hulp.  

Even een vraagje: wil u op zondagochtend tussen 04.00 uur en 05.00 of zondagmiddag tussen16.00 uur en 17.00 uur reizen. De eerste trein vertrekt vanuit Zaandam op zondagochtend namelijk pas om 05.36 uur.

Hallo ik had even een vraag. 
ik reis bijna nooit met de trein dus heb een beetje hulp nodig. Maar ik heb zaterdag avond een feest en moet rond 22h de trein naar Zaandam nemen. En ik wil tussen 4-5h de trein terug naar Den Haag pakken. Maar wat voor kaarten kan ik dan het beste kopen? Of moet ik gewoon in en uit checken met een ov? Als ik een ov moet gebruiken hoeveel geld moet ik er dan op zetten? Graag een beetje hulp.  

Even een vraagje: wil u op zondagochtend tussen 04.00 uur en 05.00 of zondagmiddag tussen16.00 uur en 17.00 uur reizen. De eerste trein vertrekt vanuit Zaandam op zondagochtend namelijk pas om 05.36 uur.

Haii ik was van plan zondag ochtend de trein te pakken. Dus dan om 05:36

Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt zou ik adviseren om een NS Flex Dal Voordeel abonnement te bestellen. Deze wordt momenteel aangeboden met een actie, de eerste drie maanden € 2,50 per maand. Reis je normaal gezien niet dan kun je het abonnement na een maand ook weer uitzetten.

Puur voor dit weekend maak je dan € 2,50 aan abonnementskosten, maar je bespaart € 11,20 aan reiskosten (twee keer een enkele reis van € 8,40 met 40% korting, in plaats van € 14,00 vol tarief).

De reis zelf maak je dan gewoon door in- en uit te checken op je vertrek- en eindpunt van elke reis.

Reageer