Hoi bran001_,
Door weer een Flex-abonnement te bestellen. Dat kan ook Flex Basis zijn. Dan betaal je geen abonnementskosten, krijg je geen korting, maar reis je wel weer op rekening.
Heh wat frapant, ik heb dit 2 weken geleden bij het aanvragen van mijn chipkaart ook gedaan. Ik snap niet waarom het niet werkt
Heb je het abonnement al geactiveerd bij een OV-automaat?
Als je een nieuwe OV-chipkaart bij een Flex-abonnement hebt besteld, werkt het pas vanaf de ingangsdatum van het abonnement. Misschien is dat nog in de toekomst?
Als je € 11,00 betaald hebt voor de kaartvervanging (duplicaat) dan zou die gewoon moeten werken.
Als je € 7,50 betaald hebt dan heb je een nieuwe kaart zonder abonnement. Koppel de kaart in Mijn NS en kijk bij Producten.
Staat daar Reizen op Saldo, bestel dan NS Flex op de nieuwe kaart (en zeg het abonnement op de verloren kaart op, als dat nog niet gebeurd is). Dat moet via de Klantenservice, maar eventueel kan je het ook omzetten naar Basis en dan zijn er ook geen kosten meer voor die kaart, die hopelijk geblokkeerd/verloren gemeld is bij OV-chipkaart).