Ik heb op hetzelfde perron in en uitgecheckt op dezelfde tijd. Toch krijg ik een boete van €20. Kan ik deze terugvragen?
Van wie kreeg u die boete?
Als u bij hetzelfde paaltje incheckt en meteen weer denkt uit te checken dan kan dat niet meteen. U krijgt dan een melding ‘U heeft al ingecheckt.’ Ondanks dat u dan mogelijk gedacht heeft uit te checken, is dat in werkelijkheid niet het geval. U heeft dan in wezen alleen ingecheckt en daarom krijgt u het correctietarief van twintig euro, domweg omdat het systeem dan wel een incheck, maar geen uitcheck kent. Bij een poortje is het altijd zo dat u incheckt aan de buitenkant en uitcheckt aan de binnenkant
U kunt het altijd proberen bij Klantenservice, Succes is niet gegarandeerd.030 7515155 en doe het op de laatste dag van dit jaar. Volgend jaar wordt het strenger.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.