Op 26 november moest ik naar Zaltbommel. Ik vertrok vanaf Nijmegen Goffert. Toen ik daar aankwam hoorde ik dat de trein maar tot Wijchen zou rijden, vanwege een politie-achtervolging de nacht ervoor (dat hoorde ik later). Ik kon óf omreizen via Utrecht (want de trein tussen Elst en Tiel reed ook niet), óf ik kon vanaf Wijchen een stopbus naar Oss pakken. Ik heb voor het laatste gekozen, omdat ik via Utrecht sowieso te laat op werk zou komen. In Wijchen heb ik heel lang gewacht op een stopbus, die nooit kwam. Uiteindelijk ben ik terug naar huis gegaan en heb ik mijn werkafspraken moeten doorschuiven naar een andere dag.
Toen ik besloot terug naar huis te gaan, wist ik niet wat ik moest doen qua inchecken en uitchecken. Ik was nog niet uitgecheckt in Wijchen, omdat ik verder zou reizen met de stopbus. En als ik nu nog zou uitchecken, kon ik misschien niet met de trein mee die klaarstond terug naar Nijmegen Goffert. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om terug te reizen en pas op Nijmegen Goffert uit te checken.
Tot mijn schrik zag ik achteraf -20 euro in Mijn NS staan, als correctie omdat ik op hetzelfde station in- en uitgecheckt ben. Dus ik moet 20 euro betalen voor lang wachten in de kou en voor het moeten afzeggen en later inhalen van mijn werk.
Ik heb de NS hierover gemaild, maar nog geen reactie. Mijn vraag aan jullie is nu vooral: hoe had ik dit moeten doen? Had ik toen ik besloot terug te gaan alsnog uit moeten checken in Wijchen en had ik daarna dan direct weer in kunnen checken om de trein terug te pakken? Alvast bedankt!