Skip to main content
beantwoord

Inchecken gelukt maar poortje te snel gesloten

  • 1 July 2024
  • 28 reacties
  • 420 Bekeken

Ik had mij zaterdag op de terugweg op station Eindhoven ingecheckt.

Plots viel mijn bankpas uit het hoesje van mijn telefoon en ik had ook veel spullen bij me.

Ik raapte het pasje op waarna het poortje zich weer sloot voordat ik deze kon passeren.

Bij hetzelfde poortje opnieuw geprobeerd ga aan dat ik al ingecheckt was. Datzelfde bij een ander poortje weer dezelfde melding. Dat klopt wel maar ik kon op dat moment niet verder.

Kun je na even wachten opnieuw inchecken bij hetzelfde of een ander poortje, omdat de incheck wel goed was gelukt en hoeveel tijd moet daartussen zitten? Wordt dat dan ook als 1 incheck gezien? Ik heb het toen alternatief opgelost en ook de uitcheck op het aankomststation ging prima, ook omdat daar geen poortjes zijn.

Er was op dat moment geen medewerker die mijn ov-chipkaart had kunnen scannen en daarna een poortje voor me kon openen. Ik was bijtijds zodat ik de trein die 1 keer per uur gaat kon halen.

Dat klopt dank voor de verduidelijking.

Ik had een onhandige tassen bij me en toen ook een pasje wat viel.

Dan red je het niet goede tip.

Fijn dat hierover gesproken wordt met tips en oplossingen.


Volgens mij blijven de brede poortjes (voor fietsen, kinderwagens, rolstoelen) open zolang er zich iets in de doorgang bevindt, dus zou het kunnen dat als je een tas of koffer in de doorgang plaatst, je je pas zou kunnen oprapen en daarna alsnog naar binnen kunt. 

Maar de SOS/Info-zuil (blauwe knop) is ook een optie, of beter nog met een bankpas naar binnen en aan de binnenkant van het poortje de bankpas weer uitchecken.


Dag Robert dat is een goede tip in deze situatie.

Dank voor de tip.


Reageer