beantwoord

inchequen met ov card

  • 28 July 2023
  • 9 reacties
  • 158 Bekeken

Ik ga na 14 jaar voor eerste keer met trein  van Arnhem-centraal naar Roterdam-centraal.

Misschien een dommevraag

 

Hoe moet ik nu inchequen. En moet ik dit ook bij over stappen in Utrecht doen.

 

Hoop op een antwoord

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 29 July 2023, 11:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In Arnhem Centraal check je in bij een van de poortjes. Je houdt de OV-chipkaart blij de glasplaat en het poortje gaat open. Let goed op dat je via een poortje van NS naar binnen gaat.

Omdat je de hele reis met NS reist hoef je bij een overstap niet uit- en weer in te checken.

In Rotterdam Centraal zijn alleen poortjes van NS Je houdt je kaart weer bij de glasplaat bij het poortje, het poortje gaat open. Je kunt nu het station verlaten.

Goede reis!

Op andere stations hebben de meeste poortjes geen glasplaat maar een ander soort kaartlezer. Die werken hetzelfde met de OV-chipkaart maar kunnen niet gebruikt worden met bijvoorbeeld e-tickets. Omdat in Arnhem Centraal en Rotterdam Centraal internationale treinen stoppen hebben alle poortjes een kaartlezer met glasplaat.

dank je wel voor het snelle antwoord. 

In Arnhem zijn er zowel poortjes van Arriva als van NS. Zorg dat u incheckt bij een geel NS-poortje.

Reputatie 7
Badge +3

Dat had ik al geschreven: ‘Let goed op dat je via een poortje van NS naar binnen gaat.’

allebei bedankt.

ik heb toch nog een vraagje.

Ik moet vervoer bestellen om naar Arnhem te worden gebracht. 

Ik heb een rollator. Ben longpatientm Omdat ik totaal niet bekend ben met OV aan welke zijde kan ik mij het best laten afzetten. 

Vervoersbedrijf geeft aan dat er 2 kanten zijn. Ik moet spoor 11 hebben richting Uttecht.

 

Ik hoop op een antwoord

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Bjelka

Ik denk dat het de beste optie is om je af te laten zetten aan de Sonsbeekzijde. Dit is aan de kant van spoor 11. Om het voor jezelf inzichtelijk te maken, kun je het ook bekijken via de stationsplattegrond.

Reputatie 5

allebei bedankt.

ik heb toch nog een vraagje.

Ik moet vervoer bestellen om naar Arnhem te worden gebracht. 

Ik heb een rollator. Ben longpatientm Omdat ik totaal niet bekend ben met OV aan welke zijde kan ik mij het best laten afzetten. 

Vervoersbedrijf geeft aan dat er 2 kanten zijn. Ik moet spoor 11 hebben richting Uttecht.

 

Ik hoop op een antwoord

 

Ik ben niet bekend met het station Arnhem-centraal. Maar ik zie op de plattegrond van het station (https://www.ns.nl/stationsinformatie/ah/arnhem-centraal/plattegrond) dat spoor 11 zich aan de Noord zijde bevindt, wellicht ook wel de “Sonsbeekzijde” genoemd, aan de Amsterdamseweg. Er is daar een kiss&ride parkeerplaats. Het lijkt mij logisch om die ingang te nemen, spoor 11 is dan het eerste perron wat u tegenkomt. Er moet dan wel een lift zijn om af te dalen naar het perron, en dat kan ik niet zien.

De andere ingang, aan de zuidelijke kant van het station, lijkt mij een stuk onhandiger.

Hopelijk kan hier iemand reageren die het station wel goed kent, en weet hoe de situatie daar vandaag de dag is.

Heeft u trouwens een ov-chipkaart? Anders kunt u namelijk ook uw bankpas gebruiken om in te checken.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Bjelka

Ik denk dat het de beste optie is om je af te laten zetten aan de Sonsbeekzijde. Dit is aan de kant van spoor 11. Om het voor jezelf inzichtelijk te maken, kun je het ook bekijken via de stationsplattegrond.

 

Zeker als je longpatient bent is het essentieel om aan de Sonsbeekzijde in te stappen en niet via het Centrum. Vanaf de Sonsbeekzijde is spoor 11 het eerste spoor aan je linkerhand. Dit spoor is via de lift bereikbaar. 

allebei bedankt.

ik heb toch nog een vraagje.

Ik moet vervoer bestellen om naar Arnhem te worden gebracht. 

Ik heb een rollator. Ben longpatientm Omdat ik totaal niet bekend ben met OV aan welke zijde kan ik mij het best laten afzetten. 

Vervoersbedrijf geeft aan dat er 2 kanten zijn. Ik moet spoor 11 hebben richting Uttecht.

 

Ik hoop op een antwoord

 

Ik ben niet bekend met het station Arnhem-centraal. Maar ik zie op de plattegrond van het station (https://www.ns.nl/stationsinformatie/ah/arnhem-centraal/plattegrond) dat spoor 11 zich aan de Noord zijde bevindt, wellicht ook wel de “Sonsbeekzijde” genoemd, aan de Amsterdamseweg. Er is daar een kiss&ride parkeerplaats. Het lijkt mij logisch om die ingang te nemen, spoor 11 is dan het eerste perron wat u tegenkomt. Er moet dan wel een lift zijn om af te dalen naar het perron, en dat kan ik niet zien.

De andere ingang, aan de zuidelijke kant van het station, lijkt mij een stuk onhandiger.

Hopelijk kan hier iemand reageren die het station wel goed kent, en weet hoe de situatie daar vandaag de dag is.

Heeft u trouwens een ov-chipkaart? Anders kunt u namelijk ook uw bankpas gebruiken om in te checken.

Bedanjt voor antwoord. Ik heb ov chip card. Word hele lange dag. Ik moet R.dam co ZH en weer terug naar Arnhem

 Heel spannend na zoveel jaren

Reageer