Kluitje-riet en kastje-muur

  • 2 March 2022
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Een 69-jarig echtpaar hebben het openbaar vervoer en de NS in corona-tijd twee jaar gesteund met hun nauwelijks gebruikte OV-jaarkaart 60+ à raison van € 110,- per stuk per jaar. Op 18 oktober 2021 maakt een daarvoor gevraagde loketbeambte  in Enschede een foutje bij het activeren van de keuzedag voor de vrouw. Gevolg is dat zij op haar kaart zonder activatie reist. Gevolg drie opwaarderingen op haar OV-chipkaart tbv € 20,- per stuk. Als dan ook nog eens per abuis in Assen om 16.08 uur wordt ingecheckt worden er nogmaal twee bedragen van elk € 20,- op de OV-kaarten. Op de “ingeplande” keuzedag lijken dat vreemde incasso’s die dan ook door de heer op zijn Internetbankieren wordt geweigerd. Vervolgens gaat er bij OV-chipkaart berichtgeving iets fout en wordt het echtpaar voor de tweede keer met Incassoburo Intrum geconfronteerd. Er lijkt dan echter na drie maanden sprake van oplichting en intimiderende incassobrief van Intrum en de “zgn. vertraagde” brief van OV-chipkaart. Twee maanden later volgt nogmaals een dreigende incassobrief van Intrum. Als dan Intrum gebeld wordt ontstaat een traject van “wir können nichts dafür” en een terug- of doorverwijzing naar NS-klantenservice, OV-chipkaart, administratie-OV-chipkaart en vervolgens weer door naar Intrum. 

Een grof schandaal om mensen zo te behandelen en bejaarden met een kluitje in het riet van het kastje naar de muur te sturen. Wij stoppen poer heden onze reizen met de NS-OV-jaarkaart voor 60-plussers.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Neem het beste contact op met de OV Ombudsman en/of de Geschillencommissie OV. Voor die laatste moet dat volgens de NS-voorwaarden binnen 12 maanden na indienen van de (eerste) klacht bij NS.

Hallo Wimenjeanine en welkom bij de NS Community,

 

Wat ontzettend treurig dat dit is voorgevallen. Als zij tijdens de daluren hebben ingecheckt dan lijkt het erop dat de keuzedag niet goed is geladen door mijn collega op het station. Dit is iets wat we via onze klantenservice gewoon op moeten lossen. De incasso betreffende het automatisch laden is helaas niet van ons. Dit is van de klantenservice van de OV-chipkaart. Wij kunnen dit helaas niet voor dit echtpaar oplossen. Het advies zal zijn om wel te betalen en als het blijkt dat het echtpaar gelijk heeft dan zullen en moeten wij dit ook gewoon vergoeden.

Erryt NS, heb jij dan de mogelijkheid om dit met TS op te pakken, want we missen hier nog even waar TS wel terecht kan aangezien de weg via klantenservice tot op heden niets heeft opgeleverd.

Ik heb de mogelijkheid om desbetreffende personen te helpen. Ik begrijp dat TS dit niet voor zichzelf heeft geschreven. Als ik dit verkeerd begrijp dan mag TS mij uiteraard een privébericht sturen want dergelijke zaken los ik heel graag op.

Reageer