kortingskaart | NS Community
beantwoord

kortingskaart

  • 23 June 2022
  • 6 reacties
  • 140 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik vroeg me af wanneer ik nu mijn kortingskaart binnen krijg die ik heb aangevraagd. Dat zou 5 dagen duren maar dat is al wat langer geleden. Ik heb m al wel betaald. 

Ik heb de kaart zaterdagochtend nodig. Hopelijk is deze nog op tijd. Wat als dit niet het geval is krijg ik en mijn reisgenoot het geld dan later weer terug?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 23 June 2022, 19:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi GHA en welkom bij de NS Community! 

Bij een bestelling met een nieuwe OV-chipkaart, zou de kaart binnen 7 dagen binnen moeten zijn. Mocht je de kaart nog niet hebben, dan kun je altijd even contact opnemen met onze klantenservice om na te laten kijken of de bestelling wel goed geplaatst is. Daarbij kunnen we vaak ook al het OV-chipkaartnummer inzien en meegeven. Bij de klantenservice van de OV-chipkaart kun je dan nog navragen waar de OV-chipkaart is. Ook kan je via onze klantenservice tijdelijk reisrecht aanvragen zodat je in ieder geval tickets kan aanschaffen met 40% korting.

Reputatie 7
Badge +3

Als je bij NS een abonnement met daarbij een gratis OV-chipkaart bestelt wordt er gerekend met een week. Daarom kan een abonnement op een nieuwe kaart ook pas een week na bestellen ingaan, bv op een maandag besteld, dan kan het abonnement op zijn vroegst de week erna op maandag ingaan. Heb je echter die maandag de kaart nog niet binnen, neem dan contact op met de NS klantenservice zodat er iets geregeld kan worden dat je wel de voordelen van je abonnement kan gebruiken. 

Badge +3

Als je bij NS een abonnement met daarbij een gratis OV-chipkaart bestelt wordt er gerekend met een week. Daarom kan een abonnement op een nieuwe kaart ook pas een week na bestellen ingaan, bv op een maandag besteld, dan kan het abonnement op zijn vroegst de week erna op maandag ingaan. Heb je echter die maandag de kaart nog niet binnen, neem dan contact op met de NS klantenservice zodat er iets geregeld kan worden dat je wel de voordelen van je abonnement kan gebruiken. 

Welkom bij de NS Community!

Ja die 7 dagen is wel lullig als je ‘haast hebt'

Want als je op bijv. maandag een persoonlijke kaart bestelt via TLS/OV-chipkaart dan heb je die echt wel op woensdag/donderdag of anders vrijdag (leve PostNL) wel binnen, en kan er per direct NS Flex op zetten en het weekend mee reizen.

Kost je wel € 7,50 en geen garantie dat hij er op tijd is, met name in het 3e kwartaal (pakweg juli tot september) zijn er meestal wel wat vertragingen met de levering.

Vraagje

Geldt mijn OV-kortingskaart nog als ik geen pasfoto heb? Ik was te laat met het inleveren van de foto. Nu is het geld wel van mijn rekening geschreven. 

Groeten Ria

Reputatie 7
Badge +3

Vraagje

Geldt mijn OV-kortingskaart nog als ik geen pasfoto heb? Ik was te laat met het inleveren van de foto. Nu is het geld wel van mijn rekening geschreven. 

Groeten Ria

Neen. Abonnementen zijn alleen geldig op persoonlijke kaarten.

Badge +3

Vraagje

Geldt mijn OV-kortingskaart nog als ik geen pasfoto heb? Ik was te laat met het inleveren van de foto. Nu is het geld wel van mijn rekening geschreven. 

Groeten Ria

Als u geen pasfoto hebt geüpload toen u dat gevraagd werd, dan kan NS u geen vervangende kaart sturen als uw huidige kaart verloopt. Maar tot uw huidige kaart verloopt, kunt u die kaart nog steeds gebruiken om mee te reizen.

U moet alleen zelf zorgen voor een vervangende kaart op het moment dat uw huidige kaart bijna verloopt. Hoe dat kan, leest u op deze pagina onder “Hoe vernieuw ik mijn persoonlijke OV-chipkaart?".

Merk op: als uw OV-chipkaart verloopt en u geen vervangende kaart aanvraagt, dan loopt uw abonnement nog wel door. Als u het abonnement wilt stopzetten, neem dan contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer