Skip to main content

Het is me sinds ik bij mijn nieuwe baan een NS-businesscard heb al vier keer gebeurd dat ik bij het uitchecken de verkeerde OV-kaart gebruikte. Nu heb ik gelukkig mijn geld terug kunnen vragen voor deze vier keer, maar ik begreep wel dat dit maximaal 5 keer in een jaar mag, dus ik ben al aardig op weg. Is er een manier om als je de verkeerde kaart gebruikt dat meteen te corrigeren? Bij inchecken, wat me ook al wel eens is gebeurd check je gewoon meteen weer uit, maar bij uitchecken helpt het niet om weer in te checken en dan met mijn business OV-kaart uit te checken. 

 

Nee, bij uitchecken is dat helaas niet mogelijk. Een check-uit wordt direct geregistreerd en kan niet meer worden gecorrigeerd op een andere manier dan via de klantenservice. 

Het is sowieso aan te raden om hiermee op te passen. Wanneer je binnen een bepaalde periode te vaak een check-in of check-uit mist, wordt je OV-chipkaart (tijdelijk) geblokkeerd. 


Reageer