meer afgeschreven van ov chipkaart dan normaal | NS Community
beantwoord

meer afgeschreven van ov chipkaart dan normaal

  • 3 August 2022
  • 7 reacties
  • 368 Bekeken

Maandag 3 augustus heb ik een treinrit van Rotterdam centraal naar Delft centraal gemaakt. Een rit die ik regelmatig maak en die normaal 2,22€ kost met mijn 40% korting studenten ov. Toen ik maandag uitcheckte werd er 10€ van mijn ov afgeschreven. Waarom is dit zo? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 August 2022, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nienmaison,

Dan lijkt het erop dat je bent vergeten in- of uit te checken. Je kunt in Mijn NS je reishistorie zien. Als het goed is, valt daar wel uit op te maken wat er precies gebeurd is.

Hallo Nienmaison en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat er iets is misgegaan. De 10 euro is waarschijnlijk het instaptarief wat is ingehouden. Deze houden wij in als er een in- of uitcheck ontbreekt. Via Mijn NS kan je dat vaak oplossen. Ook kan je contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten corrigeren.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Nienmaison,

Dan lijkt het erop dat je bent vergeten in- of uit te checken. Je kunt in Mijn NS je reishistorie zien. Als het goed is, valt daar wel uit op te maken wat er precies gebeurd is.

Maar zowel Delft als Rotterdam hebben gesloten poortjes. Dus op zich is het toch vreemd dat dit zo kan?

Reputatie 7
Badge +1

Delluf zuid soms? Nog behoorlijk in de ombouw en steeds wisselende situatie.

Of er was meen ik iets met de uitgang in Delluf-tunnel met de doorgang naar de fietsengarage.

Het blijft mij zelf verbazen, als iemand die ooit te Delluf schoolging (niet op de TH), dat studenten de meest voor de hand liggende verklaringen niet zelf kunnen opsnorren

Reputatie 7
Badge +3

Maar zowel Delft als Rotterdam hebben gesloten poortjes. Dus op zich is het toch vreemd dat dit zo kan?

Dat vind ik ook. Maar zonder reishistorie is het lastig op afstand te beoordelen 🙂

Badge +3

Even kijken op www.uitcheckgemist.nl en je weet het… 😀

Reputatie 7
Badge +3

Misschien per ongeluk een dubbele in of uitcheck omdat het poortje niet openging? Of een in/uitcheck niet geregistreerd? Maar dat zou te zien moeten zijn in de reishistorie.

Reageer